Logo firmy: CTS Customized Training Solutions Sp. z o. o.CTS Customized Training Solutio...
Nasi trenerzy są nie tylko teoretykami, lecz również praktykami (...
Logo firmy: SITA Sp. z o.o.SITA Sp. z o.o.
- Urządzenia SITA - Angielski Podstawowy cz.1 - Angielski Podst...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Centrum Partner Anna Maliszewska-SmoterCentrum Partner Anna Maliszewsk...
Nasza działalność obejmuje: - Szkolenia ( dla firm oraz klientó...

Szukasz dystrybutora? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać firmę? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać maszyny? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz wspólnika? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz inwestora? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać nieruchomość komercyjną? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz kontaktów w biznesie? Wejdź na BiznesOferty.pl         Aby sprzedawać hurtowo towary? Wejdź na BiznesOferty.pl        

Praktyczny kurs udzielania zamówień publicznych po nowelizacji ustawy. Postępowanie o udzielenie zam

Id usługi: 16805 Data dodania: 18.04.2017
Praktyczny kurs udzielania zamówień publicznych po nowelizacji ustawy. Postępowanie o udzielenie zamCel szkolenia:
Omówienie kluczowych punktów ścieżki postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w kontekście zmian w systemie zamówień publicznych. Ze względu na skalę zmian oraz ich istotność w wielu obszarach prowadzonych postępowań zamawiający musiał dostosować się do całkowicie nowych uregulowań. Za główny cel szkolenia przyjęto również dokonanie analizy najważniejszych zasad udzielenia zamówień na tle orzecznictwa KIO i sądów, jak również wyników kontroli prowadzonych w obszarze zamówień publicznych przez różne służby kontrolne. To również doskonała okazja do pogłębienia i usystematyzowanie wiedzy uczestników w zakresie udzielania zamówień publicznych.

Uczestnicy szkolenia:
Przedstawiciele jednostek administracji publicznej oraz państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wszyscy zainteresowania tematyką zamówień publicznych i nowelizacją prawa.


Program szkolenia:

I. Zmieniający się system zamówień publicznych: zamówienia dziś i jutro - przegląd i omówienie nowelizacji Prawa zamówień publicznych z 2016 r. oraz kierunki przyszłych zmian.


II. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:

1. Fundamentalne zasady udzielania zamówień publicznych:
- równe traktowanie wykonawców i uczciwa konkurencja w zamówieniach publicznych,
- bezstronność i obiektywizm,
- ustawa o finansach publicznych na straży racjonalności, gospodarności, efektywności i oszczędności,
- pozostałe ustawowe zasady dot. zamówień publicznych: legalności, pisemności, prymatu trybów przetargowych.

2. Planowanie zamówień publicznych to nie tylko „tabelka”:
- planowanie zamówień publicznych w ujęciu organizacyjnym,
- po co nam kolejny dokument – rola planu zamówień publicznych,
- techniczna strona planowania zamówień publicznych,
- zarządzanie planem zamówień publicznych.

3. Szacowanie wartości zamówienia:
- podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
- określamy przedmiotowy zakres zamówienia publicznego – definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej,
- szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków,
- udzielanie zamówień w częściach – podstawy łączenia oraz podziału przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych (roboty budowlane w odniesieniu do definicji obiektu budowlanego, dokumentacja projektowa, dostawa żywności, usługi prawnicze i doradcze, usługi szkoleniowe, sprzęt informatyczny i urządzenia biurowe, in),
- źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia,
- metody obliczania wartości zamówienia,
- szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych.

4. Opis przedmiotu zamówienia:
- podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
- jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,
- jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.

5. Kryteria oceny ofert:
- podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,
- cena lub koszt – nowe możliwości,
- kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,
- kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,
- mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,
- wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium,
- przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych a faktyczne zastosowanie w praktyce zamawiającego w kontekście wpływu kryteriów na uzyskanie „wartości dodanej” w zamówieniu,
- kryteria pozacenowe dla usług szkoleniowych w świetle rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.

6. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
- cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,
- proporcjonalność i adekwatność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
- opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – jakie dokumenty może żądać zamawiający,
- poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów.


III. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w świetle zmian ustawy, orzecznictwa i wyników kontroli:

1. Zamówienia publiczne o wartości poniżej 30 tys. €:
1) Zasady dotyczące zamówień publicznych poniżej progu stosowania ustawy Pzp:
- zasady wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych,
- zasady efektywnego i racjonalnego dysponowania środkami publicznymi,
2) Zamówienia „podprogowych” a stosowanie przepisów ustawy Pzp – czy jesteśmy zobowiązani stosować ustawowe regulacje i w jakim zakresie.
3) Wewnętrzne procedury udzielania zamówień publicznych:
- czy mamy obowiązek posiadania regulaminu – podstawa prawna,
- po co nam regulamin - korzyści i zagrożenia,
- co regulamin powinien zawierać – jak zbudować efektywną ścieżkę postępowania.
4) Procedura oceny ofert i wybór wykonawcy:
- zapytania ofertowe, ogłoszenia – a może coś jeszcze, czyli jak pozyskać najkorzystniejszą oferty
- w jakim trybie udzielać zamówień poniżej 30 tys. € - przegląd praktycznych rozwiązań,
- jak zapewnić konkurencyjność zamówień „podprogowych”,
- warunki i kryteria stawiane wykonawcom oraz ofercie w kontekście zapewnienia właściwej relacji nakład-rezultat oraz zachowania efektywności i racjonalności wydatkowania środków publicznych,
- zasady związane z wykluczeniem wykonawcy i odrzuceniem oferty,
- komunikacja z wykonawcą – dopuszczalność poprawiania i wyjaśniania ofert,
- ustalenie terminu składania ofert i konsekwencje z tym związane.
5) Umowa w zamówieniach „podprogowych”:
- podstawa prawna,
- określenie praw i obowiązków stron,
- opis warunków wykonania umowy,
- dopuszczalność zmian umowy,
- określenie zakresu odpowiedzialności stron umowy.
6) Środki ochrony prawnej.

2. Procedura zakupu usług o charakterze społecznym:
- wykaz usług społecznych,
- obowiązki w zakresie upublicznienia zamówienia,
- treść ogłoszenia,
- pozostałe obowiązki zamawiającego.

3. Wyłączenie stosowania ustawy w zakresie zamówień dotyczących działalności naukowo-badawczej oraz kulturalnej i oświatowej:
- zakres przedmiotowy zamówień objęty wyłączeniem ze stosowania ustawy,
- podstawy udzielania zamówień w zakresie wyłączonym z Pzp,
- procedura udzielania zamówień wyłączonych.

4. Wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Podstawowe tryby udzielania zamówień publicznych – charakterystyka trybów przetargowych.
2) Udzielanie zamówień publicznych w trybach innych niż podstawowe
- charakterystyka i definiowanie przesłanek umożliwiających zastosowanie trybu innego niż podstawowy po nowelizacji ustawy,
- zamówienie z wolnej ręki jako tryb szczególny,
- tryby negocjacyjne udzielania zamówień publicznych.

5. Ogłoszenie o zamówieniu publicznym:
- obligatoryjna treść ogłoszenia,
- miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości zamówienia,
- zasady ustalania terminu składania ofert.

6. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
1) Obligatoryjna treść SIWZ,
2) Postępowanie w przypadku złożenia żądania wyjaśnienia treści SIWZ:
- prawa wykonawcy oraz obowiązki zamawiającego,
- terminy na udzielenie odpowiedzi,
- upublicznienie wyjaśnienia treści SIWZ,
- dopuszczalność wnoszenia zmian do treści SIWZ,
- konsekwencje wprowadzanych zmian do SIWZ.

7. Badanie oferty w zamówieniu publicznym po nowelizacji ustawy Pzp:
- forma oferty oraz dokumenty jakie wykonawca zobowiązany jest złożyć,
- zastrzeżenie tajemnicy w treści oferty,
- ocena spełniania warunków udziału oraz badanie ofert,
- terminy związania ofertą,
- procedura otwarcia ofert,
- wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty oraz uzupełnienia dokumentów,
- poprawianie omyłek w ofertach,
- badanie rażąco niskiej ceny,
- przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania,
- przesłanki odrzucenia oferty,
- unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- obowiązki informacyjne zamawiającego w związku z oceną i wyborem oferty najkorzystniejszej.

8. Środki odwoławcze w zamówieniach publicznych po nowelizacji ustawy.

9. Zawarcie umowy o zamówienie publiczne:
- treść umowy i termin zawarcia,
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
- wypowiedzenie oraz unieważnienie umowy,
- kiedy dopuszczalna będzie zmiana umowy i w jakim zakresie,
- zdefiniowanie istotnej i nieistotnej zmiany umowy według znowelizowanych przepisów Pzp,
- konsekwencje uchylania się stron od zawarcia umowy.


IV. Zamiast podsumowania … - kilka słów więcej o zamówieniach publicznych:

1. Zasady udzielania zamówień publicznych w projektach współfinansowanych ze środków unijnych:
1) Zamówienia publiczne projektach unijnych - zasady udzielania zamówień publicznych w świetle wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków.
2) Zamówienia publiczne powyżej 30 tys.zł – szczególne obowiązki nałożone na beneficjentów funduszy unijnych.

2. Orzecznicze ciekawostki w zakresie zamówień publicznych:
- proporcjonalność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
- badanie rażąco niskiej ceny,
- omyłki i pomyłki w ofercie – co można poprawić w złożonej ofercie,
- unieważnienie postępowania,
- niewłaściwe stosowanie przesłanek wykluczenia wykonawcy oraz odrzucenia oferty,
- odstąpienie a uchylanie się od zawarcia umowy w kontekście skutków dla stron postępowania,
- dopuszczalność zmiany umowy – definicja zmiany istotnej i nieistotnej w orzecznictwie ETS,
- termin związania ofertą,
- kary umowne – jak postrzegane są przez RIO, NIK oraz kontrole unijne.

Szkolenie prowadzi:
Tomasz Kowalewski
Specjalizuje się w tematyce zamówień publicznych, kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, jak również audytu i kontroli projektów oraz funduszy unijnych. Aktywny doradca zamawiających i wykonawców w procesie udzielania zamówień publicznych oraz beneficjentów funduszy unijnych w zakresie realizacji projektów.


W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:


Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 266
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.