Wizytówka Twojej firmy
Dodanie wizytówki firmy w Odi.pl jest całkowicie bezpłatne. Załóż profil firmy w 5 minut.
Dodaj firmęNiektórzy szefowie firm myślą, że mogą mierzyć efekty PR już po pierwszym artykule w prasie. Public relations tak nie działa.
PR przypomina bieganie w parku.
Jeśli bez treningu przebiegniesz dziś 10 kilometrów, nie będziesz jutro zdrowszy ani silniejszy. Właściwie, to będziesz do niczego.
Ale jeśli będziesz biegać codziennie 10 kilometrów, w przyszłym roku prawdopodobnie będziesz silniejszy, zdrowszy i bardziej optymistycznie nastawiony do życia (bieganie uwalnia endorfiny).
Podobnie działa public relations.
Jeśli dziś napiszą o Tobie dobrze w gazecie, Twoja firma nie zdobędzie od razu nowych klientów. Ale jeżeli będą mówić częściej (codziennie?) w różnych mediach, za rok Twoja firma będzie prawdopodobnie mocniejsza, zdrowsza i bogatsza.
Zwróć uwagę na słowo "prawdopodobnie". Żadna agencja PR nie da gwarancji 100% skuteczności. Podobnie jak w bieganiu także w PR zdarzają się wypadki.
Możesz dostać ataku serca po pierwszym kilometrze. Możesz biegać regularnie przez rok i nabawić się zapalenia więzadła rzepki w kolanie. Nie wiadomo dlaczego.
W public relations jest dużo zmiennych i niewiadomych.
Jeżeli przyjrzysz się najbardziej znanym i cenionym markom, zauważysz coś co je łączy – wszystkie stosują PR.
Czy to znaczy, że public relations daje gwarancję sukcesu? Nie.
Ale brak PR prowadzi – ani chybi – do porażki.
Chcesz PR? Zadzwoń do Pressence Public Relations. Nasz telefon: 77 441 40 14.