Codziennie jesteśmy zmuszeni do filtrowania i analizowania ogromnej ilości informacji. Aby poprawnie zinterpretować przekaz, musimy poświęcić na to czas i chęci. Podstawowe narzędzie pracy wielu osób, jakim jest komunikacja, wykorzystywane jest zazwyczaj nieumiejętnie. Komunikując się, najczęściej chcemy oszczędzić czas i jak najszybciej przekazać konkretną informację. Nie stosujemy pytań, nie uwzględniamy tzw. różnic indywidualnych / kulturowych, ograniczamy poziom naszej empatii czy też nadinterpretujemy informację. Istotne jest aby podczas nawiązywania relacji próbować zrozumieć naszego rozmówcę. Dzięki temu oraz stosowaniu odpowiednich narzędzi komunikacyjnych, nasza praca będzie łatwiejsza, przyjemniejsza a w rezultacie bardziej efektywna i mniej stresująca.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie narzędzi komunikacji werbalnej i niewerbalnej, technik zadawania pytań, aktywnego słuchania, stylów i typów komunikacji, precyzyjnego przekazywania informacji, przełamywania ograniczeń czy diagnozy własnego stylu komunikacji.