Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Dawid Otulak DawidUczyDawid Otulak DawidUczy
- kursy maturalne online z biologii i chemii - autorskie zadania...
Logo firmy: Akademia WSBAkademia WSB
Administracja Administracja publiczna i samorządowa Administr...
Logo firmy: Edu Century Sp z o. o. - English Best Way PruszkówEdu Century Sp z o. o. - Englis...
- Kursy językowe dla dorosłych - Kursy językowe dla młodzieży -...

Skuteczna komunikacja interpersonalna z elementami pracy w zespole

Id usługi: 16828 Data dodania: 19.04.2017
Skuteczna komunikacja interpersonalna z elementami pracy w zespolePraca z klientami wymaga szczególnego podejścia - nie tylko nastawienia na rozwiązywanie problemów, ale też umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. Klient oczekuje od nas, że będziemy szybko reagowali, podawali potrzebne informacje, wiedzieli gdzie zadzwonić, z kim porozmawiać i jakie rozwiązanie zaproponować, ale będzie też liczył na to, że poradzimy sobie z jego niezadowoleniem lub po prostu brakiem odporności na stres. W takiej sytuacji to my powinniśmy być osobami, które – niezależnie od okoliczności - zachowują spokój. To ważne z dwóch powodów: po pierwsze w ten sposób budujemy dobry wizerunek firmy, po drugie zachowujemy komfort psychiczny. A to niezbędne, jeśli nasza praca ma nam przynosić satysfakcję.

Komunikacja jest sztuką, a za jej kształt odpowiedzialny jest autor owego dzieła, niezależnie od tego, czy jest nadawcą, czy odbiorcą. Czyli za moją komunikację zawsze odpowiedzialny jestem ja. Nasi rozmówcy mogą mieć zdolności komunikacyjne rozwinięte w mniejszym lub większym stopniu – to oczywiście pomaga lub przeszkadza. Ale osoba, która chce skutecznie się komunikować, czyli: zbierać dane, wyjaśniać, motywować innych, rozwiązywać problemy i argumentować, musi zwracać uwagę przede wszystkim na swój sposób przekazywania i przyswajania informacji.
Wszystkie te umiejętności, choć niedające się zmierzyć i zważyć w prosty sposób, są łatwe, o ile zaczniemy je stosować świadomie. Znacznie ułatwiają współpracę, poprawiają nasze relacje i sprawiają, że praca staje się bardziej satysfakcjonująca i efektywna.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu Uczestnicy będą:
• Wiedzieli, na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji
• Dbali o prosty, czytelny i rzetelny przekaz, występując zarówno w roli nadawcy, jak i odbiorcy
• Wiedzieli, dlaczego ludzie mają odmienne potrzeby związane z przyswajaniem informacji
• Rozróżniali typy temperamentu i doceniali różnice
• Umieli zadbać o swoje emocje i wpływać pozytywnie na emocje drugiej strony
• Umieli wyrażać swoje potrzeby oraz cele w sposób, który będzie do przyjęcia dla drugiej strony
• Umieli prowadzić konstruktywną dyskusję, pamiętając o kilku ważnych narzędziach, takich jak docenianie, dopytywanie, szukanie punktów wspólnych i parafrazowanie
• Wiedzieli czym naprawdę jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie”
• Znali i umieli stosować kluczowe techniki asertywne
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie szczególnie polecamy dla:
- Osób, które chcą poznać skuteczne metody przygotowania zadań, ich realizacji i obrony własnego planu przed nadmierną ingerencją otoczenia
- Osób wykonujących różnorodne, wciąż napływające zadania
- Osób, które mogą otrzymywać zadania od kilku zleceniodawców (np. pracując dodatkowo w zespołach projektowych lub pracując dla dwóch, trzech działów jednocześnie)
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
• Ćwiczenia indywidualne
• Ćwiczenia w grupach zadaniowych
• Gry zespołowe
• Turnieje
• Studia przypadków
• Odgrywanie ról
• Analiza nagrań
• Coaching grupowy
• Dyskusje moderowane
Program szkolenia
1. Wstęp
o Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2. Kto jest odpowiedzialny za komunikację i dlaczego zawsze ja?
o O tym, że mapa nie jest terenem, a także kilka innych ważnych założeń, które warto poznać, rozpoczynając pracę nad skuteczną komunikacją.
o Ćwiczenie „GŁUCHY TELEFON” - zabawa grupowa, pokazująca, kto jest odpowiedzialny za komunikat, jakie są bariery w procesie komunikacji, jak je przewidywać i umiejętnie obchodzić (ukrywanie intencji, kasowanie, zniekształcenia, generalizacje, kanały, dekodowanie, interpretacje, szumy i zakłócenia wewnętrzne i zewnętrzne)
o Ćwiczenie „TO, CO WIESZ NA PEWNO” – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
o Dlaczego jeśli chcemy być skuteczni w komunikacji, zawsze przejmujemy pełną odpowiedzialność za komunikat? I to nie tylko wtedy, gdy jesteśmy nadawcą.
o Czym jest sprzężenie zwrotne? Ćwiczenie „POWIEDZ MI, CO MAM ZROBIĆ?”
o Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
o Ćwiczenie „FIGURA” - w poszukiwaniu wspólnego kodu.
3. Sztuka dopasowania - to nie magia, ale konkretne narzędzia
o Mowa ciała - czy naprawdę jest taka ważna? Nowe spojrzenie na badania Albrechta Mehrabiana.
o TEST ze znajomości mowy ciała – praca w grupie.
o Analiza fragmentów filmów. Wnioski.
o Turniej drużynowy „OCZY I USZY SZEROKO OTWARTE” - techniki aktywnego słuchania, czyli zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie. Praca w grupach na czas, wspólna analiza, wnioski.
o Ukryte metaprogramy – jak zaobserwować różnice między postrzeganiem rzeczywistości i jak tę wiedzę przełożyć na budowanie skuteczniejszej komunikacji.
o „ CO TO ZA PROGRAM?” - scenki z wykorzystaniem metaprogramów, wspólna analiza, wnioski.
o Systemy reprezentacji: audytywny, wizualny, kinestetyczny, typy mieszane – sztuka dopasowania do rozmówcy z wykorzystaniem określonych zwrotów, przenośni, porównań. Diagnoza własnych preferencji – praca w grupach zadaniowych.
4. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
o Typy temperamentu, czyli czego będzie oczekiwał od nas choleryk, czego flegmatyk, melancholik, a czego sangwinik? Konfliktowe zestawienia. Czy można temu zaradzić?
o Test - AUTODIAGNOZA – praca indywidualna.
o Turniej drużyn „KIM JEST TA OSOBA?”, utrwalający wiedzę na temat dopasowania.
5. Konstruktywna dyskusja
o Jak budować bezpieczną przestrzeń podczas prowadzenia dyskusji - niezbędne techniki: docenianie, dopytanie, szukanie punktów wspólnych, parafrazowanie i in.
o Jak wyrażać siebie, czyli: „Dla nie ważne jest…, chcę, potrzebuję, myślę, lubię, uważam…”. Zamiana komunikatu „Ty’ na „Ja”.
o Ćwiczenie „BARONOWA” - praca grupowa; prowadzimy dyskusję, celem grupy jest uzyskanie jednomyślności przy zachowaniu wszystkich technik wspierających konstruktywną wymianę odmiennych zdań.
o Wspólna analiza, wnioski: cechy prawidłowo prowadzonej dyskusji.
6. Jak dbać o komunikację w pracy zespołowej
o Reguły rządzące komunikacją zespołową
o Ćwiczenie „OBELISK” - gra; uczestnicy poszukują rozwiązania zadania, ale jego odnalezienie jest możliwe tylko dzięki ścisłej współpracy. Wspólna analiza, wnioski.
o Ćwiczenie „BUDYNEK” – gra; uczestnicy pracują w dwóch zespołach na czas, tworząc budynek, który znają tylko z opisu.
o Podsumowanie reguł rządzących pracą zespołową: zaangażowanie wszystkich, dbałość o wysłuchanie wszystkich pomysłów, wyłonienie lidera, określenie strategii i celu, przedkładanie celów zespołu ad cele indywidualne.
7. Asertywność, czyli przejęcie odpowiedzialności za swoje życiowe decyzje i wybory
o Analiza fragmentu filmu - studium przypadku. Ustalenie definicji zachowania asertywnego. Dlaczego ludzie tak źle pojmują asertywność i jakie są tego konsekwencje?
o MAPA ASERTYWNOŚCI - jakie obszary zachowań wchodzą w skład asertywności?
o Typy zachowań – agresja, bierność, manipulacja (styl bierno-agresywny) i asertywność. Dlaczego asertywność to także elastyczna umiejętność stosowania innych stylów?
o Koszty braku asertywności – dyskusja moderowana
o Wybrane techniki asertywne – z treści na proces, zdarta płyta, asertywna odmowa, wyznaczanie granic, sondowanie, zamiana oceny w opinie, odkładanie na później.
o SCENKI - układanie scenariuszy rozmów z wykorzystaniem technik asertywnych – odgrywanie ról, wspólna analiza, wnioski.
8. Podsumowanie


Szkolenie prowadzi:
Adrianna Zbińska
Trener i praktyk. Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. Wieloletni menedżer, kierujący spółką i wieloma projektami.


W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:


Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 329
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.