Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z tworzeniem i rozwijaniem efektywnych grup, a także ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w grupie. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z etapami powstawania zespołów, teorią ról, przepływem informacji w zespole, współpracą w zespole.
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
• Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu
• Zdiagnozować własną rolę w zespole
• Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne
• Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
• Skutecznie udzielić informacji zwrotnej
• Docenić wartość wspólnej pracy
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
• dyskusje
• studium przypadku
• ćwiczenia indywidualne i grupowe
• kwestionariusze i testy zachowań
• gry symulacyjne
• burze mózgów
Program szkolenia
1. Współpraca w zespole
o Cechy efektywnych zespołów
o Etapy tworzenia się zespołów
o Role zespołowe –Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina
o Autodiagnoza własnej roli w zespole
o Budowanie współpracy w zespole
o Dynamika procesu grupowego
o Komunikacja w grupie – dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi
2. Komunikacja
Podstawowe zasady komunikacji:
o Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
o Intonacja – jeden z kluczowych czynników wywierania wpływu
o Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
o Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
o Przekazywanie informacji zwrotnej
o Sztuka oddzielenia informacji kluczowej od szumu informacyjnego
o Skąd się bierze plotka?
o Przepływ informacji pionowy i poziomy
3. Komunikacja werbalna i niewerbalna
o Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
o Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
o Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
4. Sztuka argumentowania i perswazji
o Przejmowanie inicjatywy w rozmowie
o Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
o Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
o Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
o Przekonywanie innych do swoich racji
Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Chrapko
Doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych wielu firm i instytucji. Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji