Warsztaty dedykowane są handlowcom, dla których ważnym czynnikiem osiągnięcia efektywności w sprzedaży jest budowanie długofalowych relacji z Klientami.
Cel szkolenia:
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki nabyciu umiejętności i poszerzeniu kompetencji w zakresach:
1. Budowania trwałych relacji z Klientem, właściwej diagnozy potrzeb, oczekiwań
i możliwości Klienta i odpowiedniego pod tym kątem przedstawiania produktu
2. Stosowania etycznych i skutecznych technik sprzedaży
3. Stosowania przemyślanej komunikacji z wykorzystaniem starannie dobranych słów
i zwrotów
4. Umiejętności radzenia sobie z trudnymi Klientami i odpowiedziami na trudne pytania
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy warsztatów zdobędą kompleksową wiedzę niezbędną do prowadzenia skutecznej sprzedaży i budowy trwałych relacji z Klientami w najważniejszych zakresach:
1. Uczestnik zrozumie wagę i znaczenie dla procesu sprzedaży odpowiedniej diagnozy Klienta, poznania jego potrzeb i możliwości zakupowych
2. Uczestnik doświadczy skuteczności budowania trwałych relacji z Klientami
3. Uczestnik pozna możliwości i różnorodność technik w komunikacji interpersonalnej
z Klientem oraz pozna sposoby skutecznego ich wykorzystania
4. Uczestnik uświadomi sobie osobiste predyspozycje, mocne strony i zakresy niezbędne do poprawy, aby nieustannie podnosić skuteczność sprzedaży
i efektywność własnych działań
Metodologia:
Szkolenie oparte jest o autorski projekt prowadzenia warsztatów, które cechują się dużą intensywnością, interaktywnym charakterem i nieustanną pracą nad zbudowaniem długotrwałej inspiracji do wykorzystywania w życiu zawodowym poznanych na szkoleniu zasad i technik. Zajęcia realizowane są zgodnie z zasadą 80% czasu dla ćwiczeń i doświadczeń, 20% czasu dla teorii.
Podczas warsztatów dominują:
* dyskusje i burze mózgów wywoływane licznymi przykładami, w tym wieloma studiami przypadków z doświadczenia zawodowego trenera prowadzącego warsztaty
* ćwiczenia i symulacje doskonalące umiejętności sprzedażowe, w tym zajęcia
z wykorzystaniem kamery video
* testy i zadania pozwalające na zdiagnozowanie osobistych mocnych i słabszych stron.
PROGRAM SZKOLENIA:
I. IDEALNY HANDLOWIEC TO…
1. „On nie ma pojęcia o czym mówię!” – CZYLI JAK ROZMAWIAĆ, BY NAS ROZUMIANO?
II. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI
1. „No przecież tłumaczę Panu, że …” – czyli jak mówić spójnie i w sposób przemyślany
2. „Ta oferta jest znakomita, nasz ostatni Klient był nią zachwycony!” – czyli dlaczego
każdy Klient widzi inaczej.
III. IDENTYFIKACJA KLIENTA KLUCZEM DO SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
1. „Jak się z nim dogadać…” – czyli o tym, że z każdym trzeba rozmawiać inaczej - stosowanie odpowiednich technik komunikacyjnych pod kątem zdiagnozowanych szczególnych cech Klienta
2. „Między nami jest chemia…” – jak sprawić, by Klient czuł, że świetnie się rozumiemy
IV. SŁOWA-KLUCZE I SŁOWA-WYTRYCHY. ROLA I ZNACZENIE KOMUNIKACJI WERBALNEJ W RELACJACH Z KLIENTEM
3. „Dlaczego nie kupił Pan naszego produktu z naszych usług…” – i dlaczego jest to fatalne pytanie
4. do Klienta, czyli analiza i przykłady zastosowań odpowiednich słów i zwrotów sprzedażowych
5. „O którym produkcie chce Pan porozmawiać na początku…” - analiza, przykłady i warsztaty zastosowań odpowiednich presupozycji w procesie sprzedaży
V. „WI(E)DZIEĆ WIĘCEJ” CZYLI ROLA I ZNACZENIE KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ W RELACJACH Z KLIENTEM – ANALIZA PRZYKŁADÓW NA PRZYKŁADZIE MATERIAŁÓW FILMOWYCH
VI. 10 DOBRYCH PRAKTYK - ZNACZENIE I ROLA BADANIA POTRZEB KLIENTA W SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY
VII. 4 ZASADY BUDOWANIA DOBRYCH RELACJI Z KLIENTAMI
VIII. Z PRAKTYKI HANDLOWCA, CZYLI…
6. „Dlaczego on się tak czepia…”- jak odpowiadać na trudne pytania
7. „Dlaczego on ciągle narzeka na cenę…” – jak odpowiadać na pytania i zarzuty o cenę
8. „Dlaczego on ma pretensje…” – jak odpowiadać na reklamacje
.
IX. „Czy jestem dobrym handlowcem?” - DIAGNOZA OSOBISTYCH KOMPETENCJI HANDLOWYCH. ĆWICZENIE Z WYKORZYSTANIEM KAMERY VIDEO
Szkolenia prowadzi:
Rafał Błachowski
Trener, przedsiębiorca, doświadczony menager. Pasjonuje się i specjalizuje w tematach związanych z technikami komunikacji, mową ciała, budowaniem trwałych relacji. Zarządzał jednymi z największych projektów targowych Międzynarodowych Targów Poznańskich: Motor Show i Poznań Gam Arena. Był wiceprezesem nowoczesnego Centrum Konferencyjno-Targowego Expo Mazury w Ostródzie, gdzie odpowiadał za budowanie i zarządzanie Centrum Konferencyjnego, Dział Eventów i Dział Marketingu.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia