DLA KOGO?
Dla osób negocjujących warunki sprzedaży (Handlowców, Specjalistów, KAM, Kierowników, Menadżerów)
CEL SZKOLENIA
Wzmocnienie i przygotowanie pracowników do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji sprzedażowych przy założeniu długofalowej współpracy z Klientem.
Korzyści dla uczestników Warsztatu:
W efekcie szkolenia poznasz:
Narzędzia służące rozpoznawaniu osobowości Twoich Klientów i konkretne wskazówki jak postępować z poszczególnymi Klientami żeby kupili dużo i drogo od Ciebie i po jakimiś czasie żeby wrócili po więcej.
Informacje pod kątem mocnych stron Twojej osobowości jako negocjatora i sprzedawcy oraz obszarów do rozwoju.
Formularze wg których będziesz mógł się przygotować do swoich negocjacji
Metody wywierania wpływu negocjacyjnego w trakcie spotkania z Klientem
Konkretne sposoby reagowania na różne trudne sytuacje i zachowania Twoich Klientów.
METODY SZKOLENIOWE
Zajęcia odbywają się w formie warsztatu, w którym uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę w danej dziedzinie oraz umiejętności praktyczne potrzebne do zastosowania w Ich codziennej pracy. Pracuję metodami, które dają możliwość opanowania nowych umiejętności, zachowań i nawyków w skuteczny sposób, w atmosferze akceptacji i wyzwalającej zarazem ciekawość. Wykorzystuję doświadczenie i umiejętności uczestników wynikające z Ich obecnej i wcześniejszej pracy zawodowej.
Podczas pracy warsztatowej pracuję na przykładach uwzględniających aktualne realia uczestników szkolenia.
Wśród wielu form aktywności, na szkoleniu możemy wyróżnić: wprowadzenia i podsumowania; moderowane dyskusje; ćwiczenia pojedyncze i w grupach; studia przypadków; dzielenie się najlepszymi praktykami i 3 gry szkoleniowo-negocjacyjne.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Dostałem informacje jak będziemy pracować i czego będzie dotyczyć szkolenie
• Cele i program szkolenia
• Forma prowadzenia i zasady współpracy na szkoleniu
• Oczekiwania uczestników związane ze szkoleniem.
2. Analiza moich mocnych stron jako negocjatora sprzedawcy
• Osobowościowy test autoanalizy
• ,,Wynegocjuj ze mną’’ – gra szkoleniowa
• Indywidualna informacja zwrotna
- Mocne strony – obszary na których Uczestnik warsztatu może budować
- Pięty achillesowe - obszary do niwelowania negatywnego wpływu lub do dalszego rozwoju
3. Świadomie wywieram wpływ negocjacyjny w procesie sprzedaży w oparciu o znajomość osobowości stron
• Narzędziowa osobowość człowieka
• Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy?
Podczas kontaktu bezpośredniego
Podczas rozmowy telefonicznej
• Narzędzia wywierania wpływu negocjacyjnego na Klientów o poszczególnych osobowościach w procesie:
budowania efektywnej relacji negocjacyjno-sprzedażowej
informowanie
przekonywanie
argumentowanie
zapobieganie konfliktom
wywierania relacyjnego wpływu negocjacyjnego
4. Mowa ciała moim sprzymierzeńcem
• Niewerbalne wywieranie wypływu negocjacyjnego
• Uzyskiwanie informacji na podstawie obserwacji drugiej strony
5. Wiem jak przygotować się do negocjowania kontraktów sprzedażowych
• Identyfikacja informacji, których potrzebujemy
• Efektywne planowanie negocjacji
• Potrzeby własne i drugiej strony
6. Umiem określić zmienne negocjacyjne
• Określanie zmiennych negocjacyjnych
• Priorytet zmiennych dla obu stron
• Wartości zmiennych negocjacyjnych
7. Rozróżniam stanowiska i interesy stron
• Cele i stanowiska oraz potrzeby i interesy
• Odkrywanie interesów partnera
• Negocjacje jako sposób zaspakajania potrzeb a nie deklaracji w stanowisku
8. Dążę do korzystnych rezultatów dla obu stron
• Efekt ,,wygrany – wygrany’’ jako jedna z możliwości
• Nasza reakcja na gry handlowo – negocjacyjne / blefy drugiej strony
• Zamykanie negocjacji i procesu sprzedaży
9. Wiem jak postępować w trudnych sytuacjach
• Przełamywanie impasu w negocjacjach
• Metody rozmowy ze zdenerwowaną czy agresywną osobą.
• Przeciwstawianie się próbom manipulacji
10. Podsumowanie szkolenia
• Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
• Wskazówki dotyczące implementacji nabytych umiejętności w praktyce
• Zadanie wdrożeniowe
• Ewaluacja szkolenia
Szkolenia prowadzi:
Maciej Leszczyński
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).