O tym, jak trudno jest odkręcić „zapieczone śruby” przy użyciu standardowego klucza , będącego na wyposażeniu samochodu, wie każdy kierowca. Często ta prosta czynność wymiany koła jest niewykonalna bez pomocy drogowej właśnie dlatego, że standardowy klucz wymaga użycia dużej siły nie zapewniając przy tym stabilnego połączenia ze śrubą koła.
Dzięki opracowaniu unikalnego rozwiązania konstrukcyjnego obniża 12 – krotnie siłę potrzebną do odkręcenia śruby a przy tym jest zakładany na 2 śruby jednocześnie, z których jedna jest odkręcana a 2-ga przeciwległa służy do stabilizacji klucza.
Powyższe rozwiązanie sprawia, że wymiana koła nie sprawia kierowcy żadnego problemu. Potwierdzeniem wysokiej przydatności klucza przekładniowego jest przyznanie medalu na Targach Narzędzi w Sosnowcu we wrześniu 2010 roku.
Ponadto klucz charakteryzuje się niewielkimi wymiarami ( opakowanie handlowe w postaci tekturowego pudełka o wym. 140x120x80 ) i ciężarem ( 1,5 kg ), co po zapakowaniu go w dołączony worek brezentowy, pozwala na łatwe przechowywanie w bagażniku lub innych częściach pojazdu.