Głównym zadaniem aplikacji Hermes MOBIL jest generowanie dokumentów wprost u klienta z możliwością przeglądania aktualnych stanów magazynowych i cen. W trybie presellingu przedstawiciel może ewidencjonować zamówienia, dla van-sellingu, dzięki współpracy z drukarką faktur i fiskalną, możliwe jest wystawienie dokumentu sprzedaży - faktura, paragon, wydanie. Dwa podstawowe słowniki aplikacji to baza kontrahentów oraz lista magazynowa, które można szybko przeszukiwać i przeglądać, co zapewnia komfortową pracę z dużymi bazami danych.
Dzięki aplikacji Hermes MOBIL przedstawiciele handlowi mają nie tylko dostęp do pełnej informacji o kontrahencie, jego zadłużeniu (kontrahenci z zadłużeniem zaznaczeni są na czerwono), warunkach współpracy oraz historii obrotów ale mogą również na bieżąco uaktualniać dane oraz rozszerzać bazę kontrahentów.
Przedstawiciel handlowy wyposażony w aplikację Hermes MOBIL ma możliwość wystawienia dokumentu KP czyli rozliczenia zadłużenia kontrahenta. Generując dokument wpłaty handlowiec widzi saldo rozliczeń oraz składniki zaległości płatniczych.
Hermes MOBIL umożliwia dostęp do danych wszystkich towarów oferowanych przez pracownika w terenie wraz z ich aktualnymi stanami, cenami oraz akcjami promocyjnymi, a wygodna klawiatura, u dołu ekranu, umożliwia szybkie odnalezienie pozycji na liście towarowej.
Podczas prowadzenia sprzedaży z aplikacją Hermes MOBIL pracownik w terenie ma możliwość negocjacji ceny, ustalania dodatkowych rabatów, zmiany ceny towaru.
Aplikacja Hermes MOBIL wyposażona jest w wygodną pełnoekranową klawiaturę, która ułatwia wprowadzanie i uzupełnianie danych
Dopływ bieżących informacji z centrali firmy do pracownika w terenie jest zapewniony przez aplikację Hermes MOBIL dzięki systemowi korespondencji. Dla zapewnienia przejrzystości system posiada podział na działy i sprawy.