Jeśli prowadzisz aptekę, na pewno BARDZO zależy Ci na utrzymaniu dotychczasowej marży. Jednak to jest coraz trudniejsze, bowiem ogromna konkurencja sprawia, że o klienta walczy się dziś przede wszystkim ceną. Jak więc w takiej sytuacji zwiększać zysk i rozwijać biznes?
Jeśli nie można podnosić marż, pozostaje ograniczanie kosztów działalności. Jednym z nich jest terminal płatniczy i prowizja z nim związana, która „zjada” część marży. Trudno jednak z terminala całkowicie zrezygnować, bowiem wtedy klienci pójdą do apteki obok, która ułatwia im dokonywanie płatności.
Ale można na szczęście tą prowizję znacząco ograniczyć, a inne opłaty dodatkowe zupełnie zlikwidować.
Co więc mogę Ci konkretnie zaproponować?
W przypadku aptek, gdzie średnia wartość transakcji kartą często oscyluje wokół 50 zł, optymalnym rozwiązaniem jest prowizja na poziomie 1,49 % bez żadnych dopłat groszowych do pojedynczej transakcji.
Dzierżawa za terminal – od 35 zł miesięcznie.
Najczęściej oferty operatorów rozliczeniowych kształtują się tak: prowizja (np. 1,7%), opłata stała (np. 10 lub 19 groszy od każdej transakcji) oraz dzierżawa terminala: np. 60 zł za miesiąc. Do tego często dochodzą różne opłaty: za aktywację, szkolenie, serwis (jednorazowa lub stała opłata doliczana do dzierżawy), występują też koszty związane z przechowywaniem danych, czy oprogramowaniem.
Proponuję więc te wszystkie dodatkowe koszty całkowicie zlikwidować i pozostawić tylko prowizję – 1,5% oraz dzierżawę terminala – od 35 zł. Bez opłaty stałej od każdej transakcji (tzw. opłaty groszowej).
To optymalne i sprawdzające się w większości aptek rozwiązanie.
Oczywiście, jeśli w Twojej aptece klienci płacą kartą rzadko (np. tylko kilka transakcji dziennie), ale za to większe kwoty (np. ok. 100 zł), to możemy zmniejszyć jeszcze bardziej prowizję – np. do 1,37%, w zamian za wprowadzenie opłaty groszowej – np. 19 groszy. W takiej sytuacji, to będzie lepsze rozwiązanie od tego pierwszego.
Wszystko więc zależy od Twojej sytuacji w aptece. Możemy dopasować opłaty tak, by ostatecznie faktury za dokonywanie płatności kartą były jak najniższe.
Zagwarantuję Ci więc rzetelną i uczciwą umowę współpracy, dobre warunki finansowe i ofertę dopasowaną do Twojego biznesu.
Jeśli chcesz przeprowadzić bezpłatny audyt swoich wydatków na terminal płatniczy lub ewentualnie sprawdzić, jak zareagują klienci na możliwość płacenia kartą, zapraszam do kontaktu:
Jerzy Kwieciński
Specjalista ds. obniżania kosztów terminala płatniczego i energii