Brak pełnej responsywności strony, a konkretniej niedostosowanie strony do poprawnego wyświetlania jej zawartości na urządzeniach mobilnych może wpłynąć negatywnie na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek internetowych takich jak Google premiują strony internetowe w pełni dostosowane do wszystkich typów urządzeń mobilnych. Jest to jeden z czynników rankujących w przypadku Google. Strony internetowe, których zawartość nie wyświetla się poprawnie na wszystkich rodzajach i typach urządzeń mobilnych oraz ekranach komputerów o różnej rozdzielczości, mogą wpływać negatywnie na doświadczenia użytkowników (ang. user experience) z niej korzystających. Strony responsywne są chętniej odwiedzane przez użytkowników internetu, w porównaniu ze stronami niezoptymalizowanymi pod kątem urządzeń mobilnych. Brak responsywności strony wpływa negatywnie na jej popularność, konwersje oraz współczynnik odrzuceń. Według najnowszych wyników badań dostarczonych przez Gemius/PBI na 28,3 mln internautów w Polsce aż 23,4 mln przegląda zasoby internetu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
Zapytaj eksperta o szczegóły »