Zadane pytanie:

Jakich błędów należy unikać uruchamiając sklep internetowy?

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Paweł Mansfeld
Najbardziej rażącym błędem związanym z uruchomianiem nowego sklepu internetowego jest oczywiście zlecenie jego wykonania i powierzenie działań marketingowych mało profesjonalnemu wykonawcy. Co może powodować problemy w wielu obszarach:
1. Wykorzystanie niezmienionego szablonu, który został kupiony w serwisie z szablonami. Mało zoptymalizowany szablon który bardzo przypomina inny sklep najczęściej z tej samej branży wygląda mało wiarygodnie co może powodować trudności w generowaniu przychodów

2. Słaba optymalizacja SEO. Może powodować trudności w naturalnym pozycjonowaniu i utratę możliwości dotarcia do potencjalnych klientów

3. Wykonanie wolno działającego sklepu za sprawą niskiej jakości CMSa. Podobno każda dziesiąta część sekundy obniża konwersje o 2%.

4. Wykorzystanie gotowej platformy e-commerce. Rozwiązanie takie jest zawsze mniej wydajne i mniej bezpieczne

5. Niskiej jakości treść. Tylko wysokiej jakości zdjęcia i opisy produktów są wstanie przyciągnąć wymagających klientów

6. Wymagana rejestracja. Obniża konwersje i może powodować problemy mało doświadczonym użytkownikom sklepów, którzy w efekcie mogą porzucić koszyk.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2017.09.17
Oceń odpowiedź:
4/0
Odpowiedź firmy: Melonet
Oj, wielu. Przede wszystkim należy mieć na uwadze silnik na którym będzie działał nasz sklep. Jeśli zamierzamy już na samym wstępie oszczędzać nasze fundusze na silniku (skrypcie) sklepu to lepiej sobie odpuśćmy, ponieważ w miarę rozwoju naszego sklepu jego architektura może nam sprawić problemy czy wydłużać nasz czas pracy.
Kolejna sprawa to wybór tematyki, czyli asortymentu jaki będziemy oferować w naszym sklepie - na starcie naprawdę nie ma co zakładać kolejnego sklepu odzieżowego czy RTV jeśli naprawdę nie dysponujemy sporym zapleczem technologicznym. Nie licz, że dasz radę w starciu z gigantami na rynku, którzy działają na minimalnej marży.
Ostatnia ważna kwestia i częsty błąd przy uruchamianiu sklepu to kwestie SEO. Do naszego sklepu internetowego najczęściej klienci będą trafiać z Google. Jednak, jak dokonać tego, aby było ich jak najwięcej?
Od samego początku dbaj o SEO, czyli twórz adekwatne nagłówki Twoich kategorii i produktów oraz nie używać gotowych opisów od dystrybutorów. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki lubią unikalną treść - opis Twojego towaru od dystrybutora jest zapewne powielony na dziesiątkach innych stron sklepów. Zatem, już od samego początku twórz unikalna i ciekawe opisy. To Cię wyróżni - zarówno Google jaki użytkownicy to docenią!

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.12.18
Oceń odpowiedź:
3/0
W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.