Aby wydać książkę trzeba mieć napisany tekst książki. I tu musimy podjąć decyzję czy chcemy ją sami wydać czy podpisać umowę z wydawnictwem. Jeśli sami to kolejne etapy to wymyślenie tytułu, potem równolegle redakcja tekstu, a po redakcji skład książki (trzeba się zdecydować na format), projekt okładki i zgłoszenie po numer ISBN (jeśli chcemy mieć książkę z niższym Vatem i zarchiwizowaną w Bibliotece Narodowej).
Gdy już mamy pierwszy skład możemy wycenić koszty produkcji - znamy format, objętość, ilość stron kolorowy i czarno-białych. Wtedy też najczęściej podejmowana jest decyzja o nakładzie. Złożona książka powinna przejść proces korekty, najlepiej dwie robione przez dwie różne osoby. Po korekcie książka idzie do druku, introligatorni i jest gotowa do sprzedaży.
Jeśli wydajmy książkę w self-publishingu to zaczynamy spotkania autorskie, prelekcje, wstawiamy na stronę albo wysyłamy do tych, którzy ją kupili przed wydaniem (crowdfunding) i ewentualnie próbujemy podpisać umowę z dystrybutorem. Jeśli podpisaliśmy umowę z wydawnictwem akceptujemy tylko kolejne etapy i czekamy aż książka będzie dostępna w księgarniach i aż otrzymamy egzemplarze autorskie.
Zapytaj eksperta o szczegóły »