Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: A PLUS Pracownia Reklamy Krzysztof DanielA PLUS Pracownia Reklamy Krzysz...
Naszą specjalnością są najwyższej jakości wydruki wielkoformatowe...
Logo firmy: Pole PositionPole Position
Firma zajmuje się kompleksową obsługą nowo-powstających firm (two...
Logo firmy: Studio MANIX Paweł RydzewskiStudio MANIX Paweł Rydzewski
Wykonujemy wizytówki, ulotki, katalogi, szyldy, banery, kasetony,...
Pytanie do ekspertów:

Jakie są wady i zalety firmowego konta na Facebooku?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Podstawą biznesowej obecności na Facebooku powinno być założenie firmowej grupy lub firmowej strony (znanej jako Fanpage) oraz budowanie wokół nich społeczności – sympatyków marki (zwanych też jej publicznością czy fanami).

Posiadanie własnego biznesowego miejsca na Facebooku do zdobycie jeszcze jednego do prowadzenia działań komunikacyjnych i marketingowych. Jeszcze jednego, bo na ogół marketingowe działania na Facebooku stanowią tylko część szerszych internetowych działań marketingowych, bardzo często zintegrowanych z marketingiem tradycyjnym.

Facebook to miejsce, w który obecność firmy jest niezbędna, jeśli są w nim jej aktualni i potencjalni klienci, zgodnie z hasłem: „Bądź tam, gdzie są twoi klienci”. A według informacji z badania Megapanel (PBI/Gemius) w 2014 roku liczba polskich użytkowników Facebooka wyniosła 16,84 mln (+ 4% w stosunku do roku poprzedniego). Te same badania ujawniły też, że Facebook cieszy się wzrastającym zainteresowaniem wśród dojrzałych internautów – 45-54 i 55-65 lat.

Strona powinna być atrakcyjna i użyteczna dla aktualnych i potencjalnych członków budowanej społeczności. Powinna być także angażująca, nastawiona na uprawianie dialogu. Jej filarem powinny być publikacje budujące dobry wizerunek firmy i dobre relacje z klientami. Ich przykładem mogą być ciekawostki dotyczące firmy i wydarzeń branżowych, filmiki związane z prowadzoną działalnością – np. instruktażowe czy zdjęcia oraz filmiki nadsyłane przez klientów, a bezpośrednio związane z zakupionymi produktami lub usługami.

Firmy zajmujące się usługami, których efekt jest szczególnie fotogeniczny lub coraz bardziej widoczny z czasem (np. usługi w zakresie aranżacji ogrodów), mogą nakłonić swoich klientów do publikowania własnych zdjęć pokazujących efekty działania zakupionych usług. Przy czym warto zastanowić się nad specjalnym nagradzaniem klientów szczególnie zaangażowanych w publikację, na przykład przez proponowanie im stosownych upustów za publikację.

Strona na Facebooku umożliwia też publikowanie zapowiedzi firmowych wydarzeń, zamieszczenie odnośników do oficjalnej witryny firmy czy formularzy kontaktowych. Pozwala na zadawanie pytań adresowanych do społeczności, przeprowadzanie konkursów oraz zamieszczanie aplikacji, czyli funkcjonalnych gadżetów, które użytkownicy mogą umieścić na własnych stronach (profilach). Największą popularnością cieszą się tu aplikacje interaktywne i bazujące na tym, co „wybitnie społecznościowe”.

Z punktu widzenia klientów wartość facebookowej strony podnoszą informacje o zniżkach, rabatach, uaktualnienia dotyczące wyprzedaży, a także funkcjonowanie jej w charakterze miejsca do zadawania pytań, wyrażania opinii czy nawiązywania interakcji z innymi.

Obecność na Facebooku stwarza wreszcie szansę na przeprowadzanie kampanii reklamowych. Ich wartością jest możliwość doskonałego targetowania (Facebook daje gwarancję trafienia do wybranej grupy docelowej opisywanej przez wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania, stanowisko pracy), regulowania czasu i kosztów ich trwania oraz mierzenia efektów. Kupując reklamę na Facebooku, można samemu zdecydować, ile pieniędzy wyda się każdego dnia i kto ją powinien zobaczyć.

Sumując, firmowa strona na Facebooku pomaga przede wszystkim w:
• budowaniu rozpoznawalności marki,
• komunikacji marki - jej wyjątkowości i oferowanych przez nią korzyści,
• organizowaniu społeczności sympatyków, z zamiarem wykształcenia z nich fanów i ambasadorów,
• komunikacji prosprzedażowej.

Należy tylko pamiętać o tym, że obecności na Facebooku nie da się prowadzić ani intuicyjnie, ani dorywczo, ani wreszcie bez regularnego zbierania informacji zwrotnych i wyciągania wniosków na przyszłość. Dobrze też mieć świadomość, że Fanpage na Facebooku nie zapewni sukcesu z dnia na dzień i choć dołączenie do Facebooka jest darmowe, to osiągnięcie stałego wzrostu wymaga pieniędzy.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.06.10
Oceń odpowiedź:
1/2