6 etapów wdrożenia sklepu internetowego

Dodany przez: Smartbees Sp. z o.o.
Dodany: 2020.06.22   Edytowany: 2020.06.22

Planowanie utworzenia własnego sklepu internetowego często inicjuje pytanie w głowach właścicieli, które brzmi "ale jak to zrobić?". W dzisiejszym artykule przedstawimy 6 kroków wdrożenia sklepu online, który przybliży, jak wygląda ten proces, by jak najlepiej zaplanować działania.


1. Brief i oferta cenowa


Na samym początku powinno zacząć się od określeniu planu działania, funkcjonalności sklepu oraz tego, co my, jako właściciele sklepu, chcielibyśmy osiągnąć. Mając podstawowe informacje o własnym pomyśle należy rozpocząć poszukiwania agencji lub software house, który podejmie się projektu, a następnie podeśle własne pytania. Uzupełniony brief pozwala wykonawcy określić oczekiwania, a tym samym przygotować wycenę projektu. Oferta, którą zaakceptuje klient, jest bazą do podpisania umowy. Pamiętaj, by zwrócić uwagę na liczbę poprawek projektu zawartych w umowie - każda kolejna tura poza liczbą określoną w umowie jest dodatkowo płatna.


2. Makieta projektu sklepu


Kolejnym krokiem jest przygotowanie propozycji, czyli makiety sklepu, która przedstawia sekcje oraz rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie. To właśnie tutaj klient zgłasza swoje komentarze i uwagi, a finalnie zaakceptowana wersja trafia do następnego etapu.


3. Projekt graficzny strony


Mając gotową już makietę strony można rozpocząć projektowanie strony pod kątem graficznym. Tu strona nabiera kształtów i przybliża do finalnego wyglądu całego sklepu. Warto pamiętać, by zwrócić uwagę na responsywność sklepu oraz zgodność z brandbookiem firmy. Cały projekt powinien być przejrzysty i czytelny, dlatego wszelkie uwagi ponownie można zgłaszać wykonawcy aż do otrzymania zadowalającego projektu.


4. Wdrożenie systemu


Zaakceptowany projekt sklepu trafia do procesu wdrożenia. Wykonawca wysyła projekt do klienta, by mógł zalogować się do panelu administracyjnego i sprawdzić wykonane wdrożenie.


5. Dodatkowe funkcjonalności


Potrzebne funkcjonalności sklepu wprowadzane są dopiero pod koniec wdrażania. Na tym etapie wdrażane są wszelkie moduły i integracje, które ustalone były w umowie.


6. Instalacja sklepu w środowisku docelowym


Finałowym krokiem w trakcie całego procesu jest przeniesienie sklepu na docelowy serwer klienta. Wtedy też ostatecznie weryfikuje się wykonane czynności, by upewnić się o prawidłowym działaniu sklepu.


Mamy nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci proces powstawania sklepu internetowego i zadania z jakimi musisz się zmierzyć, jako zleceniodawca. Pamiętaj, że nie ma głupich pytań i w trakcie pracy z wykonawcą zadawać je w razie każdych wątpliwości.


Szukasz profesjonalnej firmy do stworzenia sklepu internetowego? Zapoznaj się z naszą ofertą na smartbees.pl/uslugi/magento

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
2/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.