Wizytówka Twojej firmy
Dodanie wizytówki firmy w Odi.pl jest całkowicie bezpłatne. Załóż profil firmy w 5 minut.
Dodaj firmęAlgorytmy zarządzające alokacją towaru uwzględniają w swoich parametrach wiele czynników. Zanim jeszcze rozpoczną analizę stanów sklepowych i sprzedaży w poszczególnych sklepach muszą ustalić charakter poszczególnych placówek. Bardzo istotne są dla nich takie informacje jak powierzchnia sprzedażowa czy pojemność sklepów. Te dwie wartości są ze sobą w pewien sposób skorelowane, ale nie idealnie. Poza tym każdy sklep podzielony jest na różne strefy sprzedażowe (np. odzież męską i damską czy towary zimne czy pachnące czy witrynę). Dopiero pełna inwentaryzacja sklepów jako pomieszczeń pozwala ruszyć do dalszej pracy.
W ramach codziennych analiz przez wykonaniem prognozy alokacji towaru algorytmy sprawdzają dotychczasową sprzedaż i dostawy znajdujące się w drodze do sklepów.
Po uwzględnieniu wszystkich dostaw następuje alokacja towaru. Zarówno pierwsza alokacja nowości, dotowarowanie z magazynu czy przesunięcia między sklepami są rejestrowane w systemie centralnym, aby pracownicy firmy mogli dokonać właściwej wysyłki z magazynu. Jeśli istnieje taka potrzeba system zarządzający alokacją może integrować się z systemem do zarządzania łańcuchem dostaw, by generować zamówienia do dostawców.
Więcej o alokacji towaru na naszej stronie firmowej: algotiq.pl/zarzadzanie-stanami...