Pętla kredytowa i błędne działania Klienta

Dodany: 2016.08.21

Pętla kredytowa - czyli jak wychodzić z zadłużenia. Osoby, które wpadają w spiralę zadłużenia działają często w sposób opisany poniżej. Otóż:

1. Z obawy, że będzie, czy jest już komornik – Klienci biorą tak zwane pożyczki prywatne, niekorzystnie oprocentowane i szkodliwe dla nich w tym wypadku. Z tych pożyczek opłacają bieżące zaległości, duże raty np. kredytu hipotecznego. Sądzą, że uciekną w ten sposób od windykacji bankowej. Pożyczki prywatne brane w desperacji nie rozwiązują ich sytuacji przeciwnie ich zadłużenie nie maleje tylko rośnie. Pożyczki prywatne zmniejszają ich i tak słabnące zdolności kredytowe. W tej sytuacji każda z takich pożyczek dodając od siebie kolejną ratę - wprowadza chaos finansowy pustego portfela Klienta zadłużonego. Być może Klient zapłaci kilka rat kredytu hipotecznego, ale zadłuża się w innych produktach prywatnych i pozabankowych, bo raty się sumują. Takie działanie to błąd niewybaczalny i brzemienny w skutkach.


2. Klient sądzi naiwnie, że "nie nic złego się nie stało, że Bank poczeka, zapomni lub umorzy zaległość." Dlatego klient udaje, że go nie ma w domu, nie odbiera telefonu, pocztowych zawiadomień o przeterminowanym kredycie, myśląc że przesunie w ten sposób czas użycia Finansowego Miecza Damoklesa - wiszącego realnie (nie w przenośni) coraz niżej nad głową Klienta. Nic bardziej mylnego. Każdy dzień zwłoki pogłębia bowiem skalę problemu. Odsetki do spłaty wzrastają, wierzyciele się niecierpliwią, szanse na "rozwiązanie tego węzła" tej sytuacji maleją do zera.


3. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku - jest szybka wizyta w Banku. Odwaga klienta ma pokazać bankowi, że zależy mu na uregulowaniu zobowiązań, finansowych, lecz przeżywa przejściowe trudności. Im wcześniej rozpocznie negocjacje z Bankiem czy innym Inwestorem tym lepiej. Fałszywy wstyd i chowanie głowy w piasek nic tutaj nie pomoże.


4. Najlepiej zacząć rozmawiać z Bankiem, kiedy mamy trudność ze spłatą nawet drobnych rat kredytu , bo to sygnał ostrzegawczy , a nie w sytuacji gdy przysłowiowe ”mleko się wylało” bo wtedy będzie gorzej.

Ale to nie wszystko proszę Państwa.

5. Kiedy wynegocjujecie Państwo z Bankiem nowe warunki umowy - znajdziecie się w nowej sytuacji spłat swego zadłużenia. To wymaga już innego podejścia do sposobu spłaty tego nowego zadłużenia i uwzględnienia okoliczności poza finansowych.

Wtedy dzwońcie do Nas z całej Polski! Nasz telefon kontaktowy podajemy na stronie.) Każda taka sytuacja wymaga działań niestandardowych. Procedury i wymagania dokumentacji rozpatrujemy indywidualnie. Zapraszamy do kontaktu z Nami.

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
3/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.