Wprowadzanie firmy na rynek. Jak zrobić to dobrze?

Dodany: 2023.01.16
Marketing produktowy na najwyższym poziomie!

Otworzyłeś firmę i planujesz zainwestować w marketing, ale nie miałeś z nim za wiele do czynienia? Przedstawiamy poradnik, który krok po kroku rozwija poszczególne płaszczyzny rentownego działania firmy w oparciu o praktyczne rozwiązania marketingowe.

Czego dowiesz się z tej publikacji?
Dlaczego koncepcja i plan są najważniejsze?
Jak zabrać się za media społecznościowe firmy?
Jak komunikować się z potencjalnymi Klientami?
Czy logo i kolory są ważne?
Ile kosztuje reklama na Facebook & Instagram Ads?
Jaki rodzaj marketingu wybrać do promocji nowej firmy?

Startując patrzysz na pieniądze - to oczywiste. Jednak marketing robiony po kosztach i to drastycznych kosztach nigdy nie przyniesie Ci oczekiwanych i “kalorycznych” wyników, które oczekujesz. Za ceną powinna iść jakość, dlatego dobór sprawdzonego podwykonawcy to obowiązują punkt do zrealizowania. Wybór nie zawsze będzie prosty, ale gdy postawisz na firmę, które szeroko patrzy na potencjał współpracy, zadowolenie i wyniki przyjdą jako kolejne.

Dlaczego koncepcja i plan są najważniejsze?
W największym skrócie chodzi o analizę. Bez niej nie rekomendujemy działalności - tak po prostu i to najszczersza odpowiedź. Ten krok to poznanie konkurentów, klientów, potencjalnych hejterów, rynku i sytuacji społeczno-gospodarczej, która będzie w mniejszym bądź większym natężeniu wpływała na Twoją firmę. Jeśli praca nad koncepcją i planem ułoży się w strategię, to obraz działalności przez pierwsze miesiące będzie łatwiejszy.

Co daje strategia / warsztaty strategiczne?
Wiesz do kogo mówisz i jak mówić.
Znasz swój produkt i masz przygotowane w zanadrzu wszystkie odpowiedzi od potencjalnych Klientów.
Kanały w sieci, w których się pojawiasz nie są przypadkowe.
Wiesz na co wydatkować budżet i kiedy możesz spodziewać się wyników.

Obraz strategii dla wielu z pozoru wydaje się czasochłonny. I dobrze - bo lepiej zainwestować w dobry plan, a później sprawnie wymijać konkurencję w jej działaniach!

Jak zabrać się za media społecznościowe?
W obsłudze mediów społecznościowych są dwa (najczęstsze) praktyki:
firma, która chce outsourcować media społecznościowe do agencji, które z zespołem specjalistów zadba o każdy szczegół,
firma, która współpracuje z agencją na etapie, w którym agencja ma przygotować “materiały na start”, a klient / firma w dalszych etapach będzie działa samodzielnie.

Jedno i drugie rozwiązanie jest dobrym kierunkiem. Liczy się pierwszy efekt, więc jeśli agencja na początku zapewni Ci publikacje na pierwszy kwartał działalności, a ty kolejno przejmiesz pałeczkę, to taka współpraca również może być owocna.

Co może przydać Ci się na start?
logo i podstawowe elementy identyfikacji na media społecznościowe (spójne i czytelne szablony grafik),
2-3 wpisy tygodniowe na media społecznościowe (aby zadbać o regularność i stale rosnąca grupe fanów),
materiały ruchome (video lub animacje) - jest to wynik postępu odbiorców w mediach społecznościowych, za którym warto podążać,
materiały produktowe (w firmie grafik / video lub artykułów) - ważna jest, aby odbiory poznali Twój produkt i pokochali go tak samo jak Ty,
nie duży, ale stabilny budżet reklamowy - te koszty zawsze bezpośrednio wydatkowane są na Facebooka, Instagrama bądź inną platformę, na której działasz. Dzięki mądrze zaplanowanym reklamom grupa odbiorców będzie rosnąć, a ty zaczniesz sprzedawać swoje usługi / produkty.

Budżet reklamowy to element niezbędny do efektywnego wykorzystywania możliwości jaką dają media społecznościowe. Organiczne (czyli bezpłatne) działania na mediach społecznościowych to działania na wąskiej grupie, a to chyba nie jest Twój cel?

Jak komunikować się z potencjalnymi Klientami?
Krok po kroku będziesz docierał_a do nowych odbiorców, którzy będą chłonęli Twoje treści i ofertę, jednak zadaniem Twojej komunikacji nie jest zwabić ich w dane miejsca, a zatrzymać i kolejno zachęcić do wybrania Twojego produktu / usługi. O tym jak można przywiązywać do siebie odbiorców pisaliśmy w artykule o lokalnym marketingu. Warto wiedzieć, że media społecznościowe to narzędzia połączone i dopiero wtedy, gdy zadbasz o każdy filar sprzedaży i obsługi Klienta siatka poleceń da Twoim działaniom dodatkową moc.

Czy kolory i logo są ważne?
Krótka piłka - mają! Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawę jak bardzo. Badania nad tymi co kupują online i stacjonarnie, trendy czy nawet nasze raporty mówią jasno - odbiorcy podświadomie wybierają firmy, z którymi mogą się utożsamić. Jedną z tysiąca punktów styku są właśnie kolory, logo, grafiki, czyli branding!

To o czym nie można zapomnieć, to fakt, że identyfikacja firmy ma być dopasowana do branży i odbiorców. Historie polskich firm, które nie są znane z tego, że zostały zrobione pod prywatne wymagania Prezesa bądź rodziny to chleb powszedni. Aby stworzyć firmę, która generować będzie niemałe przychody, należy zadbać o każdy element.

To, że firmy z sektora handlu detalicznego jak ROSSMANN, REWE, SPOŁEM czy Kaufland mają czerwone logotypu to nie przypadek. To praca na badaniach konsumentów!

Ile kosztuje reklama na Facebook & Instagram Ads?
Najszczersza odpowiedź - to zależy. To zależy od Twojej branży, produkty, grupy docelowej, kraju, ceny usług i setki innych aspektów. Możemy zaś określić minimalne kwoty, na których warto działać, aby widzieć chociażby minimalne wyniki.
[GRAFIKI - MINIMALNE KOSZTY DZIAŁAŃ REKLAMOWYCH]

Pozostały koszt bezpośrednio związany z działaniami reklamowymi to obsługa kampanii. Praca specjalisty powinna zakładać nie tylko prace ustawiania reklam czy raportowania, ale przede wszystkim prace nad optymalizacją wyników. O kampanię należy dbać. Finanse przeznaczanie na reklamy nie powinny znikać w przestrzeni internetu, więc najlepszym kierunkiem będzie podwykonawca, który jasno mówi o optymalizacja wyników, kosztów czy grup docelowych.


Jak rodzaj marketingu wybrać do promocji firmy?
W branży wyróżniamy aż 23 rodzaje marketingu. Jednak co najważniejsze - ostatecznym celem każdego marketingu jest osiągnięcie bezpośrednich lub pośrednich korzyści finansowych.

Nie ważne czy ma to być pozycjonowanie, ulotki, marketing szeptany, mailing, spot reklamowy w TV, reklama na Facebooku czy kampania w Google ADS. Firma chce poprzez reklamę zwiększyć swoje przychody i jest to jak najbardziej logiczny tok myślenia.

W ARIES AGENCY mamy największe doświadczenie w marketingu cyfrowym (np. media społecznościowe), content marketingu (SEO, blogi, artykuły sponsorowane), remarketingu (Facebook & Instagram Ads) czy w marketingu narracyjnym (opowiadanie opowieści, która zapadnie w pamięć). Pozostałe kategorie traktujemy jako wspierające. Czerpiemy z ich możliwości i rozwijamy nasze kampanie o dodatkowe źródła ujścia, jak np. kampanie SMS, marketing sportowy, marketing afiliacyjny czy marketing mobilny.

Skorzystaj z doświadczenia specjalistów - skontaktuj się z nami, a poprawimy Ciebie przez ten proces. Na wiele Twoich pytań nie ma jednoznacznych odpowiedzi (świat wtedy byłby za prosty), dlatego oferujemy Ci rozmowę projektową online, po której przygotujemy plan wsparcia Twojej firmy.

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
0/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.