Zatowarowanie Push i Pull

Dodany przez: Bincode Sp. z o.o.
Dodany: 2020.08.26

Strategie Push i Pull to wykluczające się strategie zatowarowania w sieci sklepów. Towar może być wypychany (Push) przez centralę do sklepów, albo zasysany (Pull) przez sklepy z magazynu centralnego. Decyzja o sposobie pracy bazuje na możliwości dostępu do towaru i ewentualnego jego zwrotu przez firmę do producenta. Jeśli firma mająca wiele sklepów może w dowolny sposób domawiać towar a w przypadku jego niesprzedania zwracać do dostawcy lepszą strategią wydaje się być Pull. Jeśli firma zamawia jakąś porcję towaru z dużym wyprzedzeniem i nie może go domówić ani zwrócić lepsze jest centralne zarządzanie tym towarem. Ważniejszym interesem jest wtedy takie rozdysponowanie towaru, żeby prawdopodobieństwo jego sprzedania było jak najwyższe.

Warto tu zwrócić uwagę na to, że istnieje kilka teorii (od modelu Kaleckiego do teorii gier w wersji korporacyjnej), które mówią, że nie zawsze w przypadku gdy każdy sklep zostanie zatowarowany tak, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo jego największej sprzedaży to sieć złożona z takich sklepów sprzeda globalnie najwięcej. Po szczegóły odsyłam do naszego firmowego bloga: algotiq.pl/push-pull.php

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
2/0
  • Poleć wpis na: Udostępnij wpis na Facebooku   Udostępnij wpis na Twitterze   Udostępnij wpis na Google+   Udostępnij firmę na Wykopie
Dodaj komentarz
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.
W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.