Logo firmy: Lingua House Szkoła Języków ObcychLingua House Szkoła Języków Obc...
Oferujemy kursy językowe dla dzieci, dorosłych i firm: - angiels...
Logo firmy: Studio Profilaktyki Społecznej Adam RynkiewiczStudio Profilaktyki Społecznej ...
Przeciwdziałanie alkoholizmowi, narkomanii, przemocy w środowisku...
Logo firmy: Empiria- M.L.Empiria- M.L.
Kiedy możemy pomóc?: • Jeżeli w firmie istnieje konflikt...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.

Praktyczny kurs udzielania zamówień publicznych po nowelizacji ustawy. Postępowanie o udzielenie zam

Id usługi: 16805 Data dodania: 18.04.2017
Praktyczny kurs udzielania zamówień publicznych po nowelizacji ustawy. Postępowanie o udzielenie zamCel szkolenia:
Omówienie kluczowych punktów ścieżki postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w kontekście zmian w systemie zamówień publicznych. Ze względu na skalę zmian oraz ich istotność w wielu obszarach prowadzonych postępowań zamawiający musiał dostosować się do całkowicie nowych uregulowań. Za główny cel szkolenia przyjęto również dokonanie analizy najważniejszych zasad udzielenia zamówień na tle orzecznictwa KIO i sądów, jak również wyników kontroli prowadzonych w obszarze zamówień publicznych przez różne służby kontrolne. To również doskonała okazja do pogłębienia i usystematyzowanie wiedzy uczestników w zakresie udzielania zamówień publicznych.

Uczestnicy szkolenia:
Przedstawiciele jednostek administracji publicznej oraz państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wszyscy zainteresowania tematyką zamówień publicznych i nowelizacją prawa.


Program szkolenia:

I. Zmieniający się system zamówień publicznych: zamówienia dziś i jutro - przegląd i omówienie nowelizacji Prawa zamówień publicznych z 2016 r. oraz kierunki przyszłych zmian.


II. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:

1. Fundamentalne zasady udzielania zamówień publicznych:
- równe traktowanie wykonawców i uczciwa konkurencja w zamówieniach publicznych,
- bezstronność i obiektywizm,
- ustawa o finansach publicznych na straży racjonalności, gospodarności, efektywności i oszczędności,
- pozostałe ustawowe zasady dot. zamówień publicznych: legalności, pisemności, prymatu trybów przetargowych.

2. Planowanie zamówień publicznych to nie tylko „tabelka”:
- planowanie zamówień publicznych w ujęciu organizacyjnym,
- po co nam kolejny dokument – rola planu zamówień publicznych,
- techniczna strona planowania zamówień publicznych,
- zarządzanie planem zamówień publicznych.

3. Szacowanie wartości zamówienia:
- podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
- określamy przedmiotowy zakres zamówienia publicznego – definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej,
- szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków,
- udzielanie zamówień w częściach – podstawy łączenia oraz podziału przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych (roboty budowlane w odniesieniu do definicji obiektu budowlanego, dokumentacja projektowa, dostawa żywności, usługi prawnicze i doradcze, usługi szkoleniowe, sprzęt informatyczny i urządzenia biurowe, in),
- źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia,
- metody obliczania wartości zamówienia,
- szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych.

4. Opis przedmiotu zamówienia:
- podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
- jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,
- jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.

5. Kryteria oceny ofert:
- podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,
- cena lub koszt – nowe możliwości,
- kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,
- kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,
- mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,
- wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium,
- przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych a faktyczne zastosowanie w praktyce zamawiającego w kontekście wpływu kryteriów na uzyskanie „wartości dodanej” w zamówieniu,
- kryteria pozacenowe dla usług szkoleniowych w świetle rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.

6. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
- cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,
- proporcjonalność i adekwatność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
- opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – jakie dokumenty może żądać zamawiający,
- poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów.


III. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w świetle zmian ustawy, orzecznictwa i wyników kontroli:

1. Zamówienia publiczne o wartości poniżej 30 tys. €:
1) Zasady dotyczące zamówień publicznych poniżej progu stosowania ustawy Pzp:
- zasady wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych,
- zasady efektywnego i racjonalnego dysponowania środkami publicznymi,
2) Zamówienia „podprogowych” a stosowanie przepisów ustawy Pzp – czy jesteśmy zobowiązani stosować ustawowe regulacje i w jakim zakresie.
3) Wewnętrzne procedury udzielania zamówień publicznych:
- czy mamy obowiązek posiadania regulaminu – podstawa prawna,
- po co nam regulamin - korzyści i zagrożenia,
- co regulamin powinien zawierać – jak zbudować efektywną ścieżkę postępowania.
4) Procedura oceny ofert i wybór wykonawcy:
- zapytania ofertowe, ogłoszenia – a może coś jeszcze, czyli jak pozyskać najkorzystniejszą oferty
- w jakim trybie udzielać zamówień poniżej 30 tys. € - przegląd praktycznych rozwiązań,
- jak zapewnić konkurencyjność zamówień „podprogowych”,
- warunki i kryteria stawiane wykonawcom oraz ofercie w kontekście zapewnienia właściwej relacji nakład-rezultat oraz zachowania efektywności i racjonalności wydatkowania środków publicznych,
- zasady związane z wykluczeniem wykonawcy i odrzuceniem oferty,
- komunikacja z wykonawcą – dopuszczalność poprawiania i wyjaśniania ofert,
- ustalenie terminu składania ofert i konsekwencje z tym związane.
5) Umowa w zamówieniach „podprogowych”:
- podstawa prawna,
- określenie praw i obowiązków stron,
- opis warunków wykonania umowy,
- dopuszczalność zmian umowy,
- określenie zakresu odpowiedzialności stron umowy.
6) Środki ochrony prawnej.

2. Procedura zakupu usług o charakterze społecznym:
- wykaz usług społecznych,
- obowiązki w zakresie upublicznienia zamówienia,
- treść ogłoszenia,
- pozostałe obowiązki zamawiającego.

3. Wyłączenie stosowania ustawy w zakresie zamówień dotyczących działalności naukowo-badawczej oraz kulturalnej i oświatowej:
- zakres przedmiotowy zamówień objęty wyłączeniem ze stosowania ustawy,
- podstawy udzielania zamówień w zakresie wyłączonym z Pzp,
- procedura udzielania zamówień wyłączonych.

4. Wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Podstawowe tryby udzielania zamówień publicznych – charakterystyka trybów przetargowych.
2) Udzielanie zamówień publicznych w trybach innych niż podstawowe
- charakterystyka i definiowanie przesłanek umożliwiających zastosowanie trybu innego niż podstawowy po nowelizacji ustawy,
- zamówienie z wolnej ręki jako tryb szczególny,
- tryby negocjacyjne udzielania zamówień publicznych.

5. Ogłoszenie o zamówieniu publicznym:
- obligatoryjna treść ogłoszenia,
- miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości zamówienia,
- zasady ustalania terminu składania ofert.

6. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
1) Obligatoryjna treść SIWZ,
2) Postępowanie w przypadku złożenia żądania wyjaśnienia treści SIWZ:
- prawa wykonawcy oraz obowiązki zamawiającego,
- terminy na udzielenie odpowiedzi,
- upublicznienie wyjaśnienia treści SIWZ,
- dopuszczalność wnoszenia zmian do treści SIWZ,
- konsekwencje wprowadzanych zmian do SIWZ.

7. Badanie oferty w zamówieniu publicznym po nowelizacji ustawy Pzp:
- forma oferty oraz dokumenty jakie wykonawca zobowiązany jest złożyć,
- zastrzeżenie tajemnicy w treści oferty,
- ocena spełniania warunków udziału oraz badanie ofert,
- terminy związania ofertą,
- procedura otwarcia ofert,
- wezwanie wykonawcy do wyjaśnienia treści oferty oraz uzupełnienia dokumentów,
- poprawianie omyłek w ofertach,
- badanie rażąco niskiej ceny,
- przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania,
- przesłanki odrzucenia oferty,
- unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- obowiązki informacyjne zamawiającego w związku z oceną i wyborem oferty najkorzystniejszej.

8. Środki odwoławcze w zamówieniach publicznych po nowelizacji ustawy.

9. Zawarcie umowy o zamówienie publiczne:
- treść umowy i termin zawarcia,
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy,
- wypowiedzenie oraz unieważnienie umowy,
- kiedy dopuszczalna będzie zmiana umowy i w jakim zakresie,
- zdefiniowanie istotnej i nieistotnej zmiany umowy według znowelizowanych przepisów Pzp,
- konsekwencje uchylania się stron od zawarcia umowy.


IV. Zamiast podsumowania … - kilka słów więcej o zamówieniach publicznych:

1. Zasady udzielania zamówień publicznych w projektach współfinansowanych ze środków unijnych:
1) Zamówienia publiczne projektach unijnych - zasady udzielania zamówień publicznych w świetle wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków.
2) Zamówienia publiczne powyżej 30 tys.zł – szczególne obowiązki nałożone na beneficjentów funduszy unijnych.

2. Orzecznicze ciekawostki w zakresie zamówień publicznych:
- proporcjonalność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
- badanie rażąco niskiej ceny,
- omyłki i pomyłki w ofercie – co można poprawić w złożonej ofercie,
- unieważnienie postępowania,
- niewłaściwe stosowanie przesłanek wykluczenia wykonawcy oraz odrzucenia oferty,
- odstąpienie a uchylanie się od zawarcia umowy w kontekście skutków dla stron postępowania,
- dopuszczalność zmiany umowy – definicja zmiany istotnej i nieistotnej w orzecznictwie ETS,
- termin związania ofertą,
- kary umowne – jak postrzegane są przez RIO, NIK oraz kontrole unijne.

Szkolenie prowadzi:
Tomasz Kowalewski
Specjalizuje się w tematyce zamówień publicznych, kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem, jak również audytu i kontroli projektów oraz funduszy unijnych. Aktywny doradca zamawiających i wykonawców w procesie udzielania zamówień publicznych oraz beneficjentów funduszy unijnych w zakresie realizacji projektów.


W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:


Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 259
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.