„Nie ma nic łatwiejszego, niż być zajętym i nic trudniejszego, niż być efektywnym”
To stare powiedzenie najpełniej sprawdza się w naszej pracy.
Jak to możliwe? I jak sprawić, żeby to wszystko udało się załatwić w 8 godzin, by móc ze spokojnym sumieniem oddalić się do domu i do swoich prywatnych spraw? Czy jest możliwe znalezienie równowagi między naszą pracą a życiem prywatnym, czy jest możliwe zniwelowanie frustrujących sytuacji podczas kontaktów zawodowych? Czy praca może być źródłem motywacji?
Wszyscy prawdziwi ludzie sukcesu mają jedną cechę wspólną: kiedyś po prostu usiedli i gruntownie przemyśleli, jak posługiwać się osobistym kapitałem czasowym i emocjonalnym, jak go wykorzystywać i przeanalizowali swoje działania nie pod kątem tego, jak je wykonują, ale po co je wykonują.
Sukces zależy nie od tego, jak wiatr zawieje, lecz od tego, jak postawisz żagle!!!
CELE SZKOLENIA:
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
nauczą się rozpoznawać istotne elementy stresu i wypalenia zawodowego
zdiagnozują indywidualne czynniki stresogenne i własny poziom tolerancji na stres
rozwiną naturalny potencjał radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
pozyskają nowe umiejętności interpersonalne
poznają skuteczne strategie profilaktyki wypalenia zawodowego
poznają efektywne metody skutecznego motywowania siebie i innych
METODY SZKOLENIA:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
pracę w zespołach
gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
dyskusje na forum grupy, case study
testy/ ankiety
wykład z prezentacją multimedialną (20%)
PROGRAM SZKOLENIA – 2 dni
I. STRES I BRAK CZASU – NAWYKI , KTÓRE MOŻNA ZMIENIĆ
1. Czym jest czas dla każdego z nas
2. Co to jest gospodarowanie czasem i jak wpływa na poziom naszego stresu
3. Irytujące powody, dla których tracimy czas
4. Jakie są skutki stresu – fizyczne, psychiczne
5. Diagnoza indywidualnego poziomu zestresowania
II. DLACZEGO NIEKTÓRE SYTUACJE NAS DENERWUJĄ I NIEKORZYSTNIE NA NAS WPŁYWAJĄ – CZYLI CZYNNIKI STRESOGENNE W PRACY
1. Ile stresu przysparzasz innym
2. Stres płynący z relacji z innymi ludźmi – niezrozumienie się, konflikty interpersonalne, niejasne komunikaty, niejasne cele
3. Działania poza „kręgiem wpływu”
4. Reakcja na zmiany w przedsiębiorstwie i w życiu
III. CZAS – EFEKTYWNA ORGANIZACJA CZASU PRACY JEDNYM Z ELEMENTÓW RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
1. Moje priorytety a priorytety innych – ochrona samego siebie przed stresem w pracy
2. Sprawy ważne a sprawy pilne – różnice
3. Zarządzanie swoimi zadaniami zgodnie z regułą 4 Generacji – czyli automotywacja do działania
IV. TECHNIKI RELAKSACJI I RADZENIA SOBIE ZE STRESEM W PRACY
1. „Nic nie muszę …” – język pozytywnego wpływu
2. Nawyk samodyscypliny i pozbycie się „odkładania na później” – czyli złote reguły na bierność
3. Otoczenie a zmysły: zapachy, dźwięki, światło i kolor
4. Plan kontroli stresu
5. Czas na relaks – w kręgu relaksacji
V. CO TO JEST WYPALENIE
1. Pojęcie wypalenia zawodowego
2. Syndrom wypalenia a znużenie pracą
3. Czynniki sprzyjające wypaleniu – indywidualne, zespołowe
4. Fazy procesu wypalenia
VI. TECHNIKI PRZECIWDZIAŁANIA WYPALENIU
1. Świadomość własnego potencjału – moje talenty
2. Podejmowanie „dorosłych” decyzji
3. Potrzeba uznania i samorealizacji
4. Praca stara czy nowa – źródło satysfakcji
VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania
Szkolenie prowadzi:
Agnieszka Olejnik
Trener, Doradca Merytoryczny ds. Komunikacji i Wystąpień Publicznych Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia: