Trening efektywnej komunikacji w biznesie – POZIOM ZAAWANSOWANY
Niezależnie od celu jaki sobie stawiamy, komunikacja czyli porozumiewanie się jest podstawą naszych działań w biznesie i w życiu osobistym. Umiejętności komunikacyjne są najbardziej niedocenianymi umiejętnościami, co dziwi zważywszy na fakt, że ich niedocenianie może nas wpędzić w różne tarapaty. Nasze szkolenie przygotowaliśmy z myślą o osobach, które dążą do tego aby nawiązywać mocne relacje w biznesie.
Cele szkolenia:
• Wzrost efektywności komunikacyjnej osiągnięty dzięki poznaniu oraz przećwiczeniu kluczowych kompetencji niezbędnych do
• Nabycie wiedzy i umiejętności efektywnego wdrażania komunikacji we własnym otoczeniu biznesowym uczestnika treningu
• Zmiana nieodpowiednich nawyków w komunikowaniu się
POZNAJ PROGRAM, KTÓRY ZREALIZUJESZ PODCZAS SZKOLENIA:
1. KLUCZOWE ASPEKTY EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W BIZNESIE
• Po co taka umiejętność? Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi?
• Jak zespół/dział może polepszyć efekty swojej pracy dzięki dobrej komunikacji? Mapa komunikacji (ćwiczenie warsztatowe)
• Emocje w komunikacji – wszyscy wokół się ‘odczytują’ i co z tego wynika?
• Nieskuteczna vs skuteczna komunikacja – kryteria skuteczności (ćwiczenie warsztatowe)
2. OSOBOWOŚCIOWE ORAZ BEHAWIORALNE CZYNNIKI DOBREJ KOMUNIKACJI
• Czteropolówka Junga – podnieś swoją samoświadomość, poznaj swoje mocne strony i ograniczenia (kwestionariusz stylu socjalno-komunikacyjnego)
• Naucz się rozmawiać z tymi, których postrzegasz jako ‘innych’ od siebie
• Model komunikacji interpersonalnej Myrona Chartier’a – wykorzystaj go w pracy (ćwiczenie warsztatowe)
• Zjawisko statusu w relacjach biznesowych. Gry statusowe – jak najlepiej je wykorzystać? (ćwiczenie warsztatowe)
3. POROZUMIEWANIE SIĘ Z PARTNERAMI BIZNESOWYMI
• Narzędzie odsłaniania intencji – eliminuj niebezpieczne projekcje (ćwiczenie warsztatowe)
• Interes czy stanowisko – poznaj psychologiczne mechanizmy osiągania celów (ćwiczenie warsztatowe)
• Rola globalnego i synergicznego słuchania we współpracy
• Jak stawać się naprawdę dobrym słuchaczem (ćwiczenie warsztatowe)
• Typowe problemy związane z przekazywaniem informacji
• Etapy skutecznego przekazywania informacji (ćwiczenie warsztatowe)
• Odmienność modeli świata. Błędy w komunikacji – jak im przeciwdziałać?
• Posługuj się skuteczną argumentacją (ćwiczenie warsztatowe)
• Niezawodny model wywierania wpływu Cohena-Bradforda (ćwiczenie warsztatowe)
4. KONFLIKTY KOMUNIKACYJNE W ZESPOLE I ORGANIZACJI. JAK JE WYKORZYSTYWAĆ DO BUDOWANIA POROZUMIENIA
• Najczęstsze przyczyny konfliktów
- niewłaściwie zorganizowana struktura wewnętrzna
- niewłaściwa kultura organizacyjna
• Warunki sprzyjające współpracy (ćwiczenie warsztatowe):
o wyjaśnione relacje i role
o zgodność interesów, priorytetów i celów
o zaufanie do kompetencji partnera
o wykluczenie rywalizacji
5. BIZNESOWA CODZIENNOŚĆ – KOMUNIKACJA PISEMNA
• Najważniejsze zasady komunikacji pisemnej.
• Metoda KISS – porządkuje i porcjuje (ćwiczenie warsztatowe)
• Trójkąt retoryczny jako narzędzie budowania logicznej całości przekazu
Szkolenie prowadzi:
Katarzyna Poleszak-Jakubowska
Certyfikowany Coach EMCC EQA, skuteczny Trener biznesu, zrealizowała ponad 900 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Poruszający mówca, członek Toastmasters International, pasjonatka nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania, wystąpień publicznych i skutecznych rozmów, specjalizuje się także w rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności komunikacji i sprzedaży.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).