Logo firmy: AB..Z. Centrum Zbigniew ZgodaAB..Z. Centrum Zbigniew Zgoda
1. Obsługa i programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie CNC...
Logo firmy: SITA Sp. z o.o.SITA Sp. z o.o.
- Urządzenia SITA - Angielski Podstawowy cz.1 - Angielski Podst...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Simple Solution Consulting Justyna WasiakSimple Solution Consulting Just...
Zajęcia otwarte prowadzone są w małych, kameralnych grupach, maks...

Szkolenie "Negocjacje zakupowe w praktyce"

Id usługi: 18726 Data dodania: 03.09.2019
Szkolenie Celem szkolenia jest podniesienie poziomu samowiedzy w zakresie posiadanych umiejętności negocjacyjnych uczestników oraz dostarczenie praktycznych narzędzi negocjacyjnych.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
• mini wykład
• warsztat z dużą ilością ćwiczeń i przykładami z życia.

Szkolenie polecamy dla:
• kupców,
• pracowników działu zakupów,
• przedsiębiorców,
• osób pragnących poszerzyć swoją praktyczną wiedzę z zakresu negocjacji zakupowych.

Korzyści dla Uczestników szkolenia:
• Mają świadomość wpływu swej postawy na efektywność prowadzonych rozmów zakupowych.
• Dokonają diagnozy swojego typu negocjacyjnego.
• Potrafią rozpoznać typ negocjatora i adekwatnie się do niego odnieść.
• Potrafią budować wizerunek negocjatora adekwatny do potrzeb.
• Znają narzędzia budowania kontaktu z druga stroną, które zwiększają ich pozycję w negocjacjach zakupowych.
• Potrafią korzystać w negocjacjach z: technik argumentowania, strategii poruszania trudnych kwestii, zasad umożliwiających szybsze pozyskanie zgody.
• Wiedzą, jak utrzymywać kontrolę nad rozmową i prowadzić ją w wybranym dla siebie kierunku.

PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. Wprowadzenie do tematu.
• Analiza faktycznych oczekiwań uczestników (lista problemów).
• Analiza sposobu postrzegania negocjacji przez uczestników.
• Uporządkowanie wiedzy uczestników na temat procesu negocjacji - przypomnienie pojęć: etapy procesu, interesy a stanowiska, możliwe wyniki negocjacji.
• Determinanty i ograniczenia stron. Sztuka poznawania oraz wnioskowania o rzeczywistych oczekiwaniach, ograniczeniach, determinantach oraz możliwościach dostawcy.
• Co negocjujemy? Sztuka wyznaczania zakresu negocjowanych kwestii.

MODUŁ II. Wskaźniki siły i źródła przewag w negocjacjach. Budowanie pozycji w negocjacjach dostawcą. Wzmacnianie swojej pozycji negocjacyjnej w sytuacji ograniczonych możliwości i słabszej pozycji wyjściowej.
• Jak budować swoją pozycję w negocjacjach?
• Jak robić to podczas spotkania, a jak przez telefon? Utrzymywanie kontroli nad rozmową negocjacyjną.
• Jak zwiększyć własne poczucie wpływu na przebieg rozmów?
• Kształtowanie postawy silnego i wymagającego negocjatora.
• Negocjacje z silnym i wymagającym partnerem.
• Negocjacje z pozycji siły.

MODUŁ III. Przygotowanie do negocjacji.
Kto się nie przygotował, ten przygotował się na niepowodzenie. Rola i znaczenie odpowiedniego przygotowania w negocjacjach. O czym pamiętać. Jak metodycznie przygotować się do rozmów.
• BATNA – zasady określania alternatyw.
• Siła sankcji – pozytywnej i negatywnej.
• Czas w negocjacjach.
• Rola i znaczenie nastawienia sprzyjającego w realizacji celów.
• Zasady przygotowań (opracowanie celu, pozycji otwarcia, dolnej i górnej linii, strategie postępowania). Czego chcemy? Co zaakceptujemy? Umiejętność wyznaczania zakresu negocjowanych kwestii. Planowanie efektu negocjacji.
• Planowanie przebiegu rozmowy i technik. Wyznaczanie granic kompromisu.
• Przewidywanie stanowiska drugiej strony - opracowanie kontrargumentacji. Planowanie możliwych zachowań partnera.
• Rozwój umiejętności budowania relacji z kontrahentami zagranicznymi.
MODUŁ IV. Ja w roli negocjatora.
Samoświadomość. Co wiem o sobie, jaka jest moja charakterystyka jako negocjatora? Na co stawiam w negocjacjach? Co u mnie się sprawdza?
• Przekonania wzmacniające vs ograniczające.
• Ja w negocjacjach - sytuacje charakterystyczne dla mnie i ich konsekwencje.
• Moje mocne strony jako negocjatora:
o adekwatna i wysoka samoocena
o moja siła w negocjacjach, od czego zależy?
o budowanie zaufania
• Poznanie własnego stylu negocjacyjnego. Jak lubię prowadzić rozmowy? Jak pozyskać kogoś, kogo się obawiam? Jaki styl ma mój Partner?
• Rozpoznawanie zachowań partnera rozmowy – analiza typów negocjacyjnych. Moje mocne strony w prowadzeniu rozmowy – sesja informacji zwrotnej.
• Cztery typy negocjatorów i cztery sposoby zachowania się. Metody dostrajania się do typu partnera negocjacji
MODUŁ V. Skuteczne negocjacje z dostawcą.
• Skutecznie znaczy zgodnie z celami. Jak pamiętając o celu, pilnować zaplanowanych rezultatów a nie samych metod?
• Jak skuteczniej rozmawiać w negocjacjach?
• Ukierunkowanie na cel. Formułowanie celu rozmowy. O co pytać? Jak pytać? Jak trafniej oceniać możliwości drugiej strony? Na co zwracać uwagę? Prowadzenie rozmowy pytaniami i stosowanie pytań warunkowych w celu poszerzanie zakresu prowadzonych negocjacji.
• Przekonanie o mojej skuteczności.
• Świadomość gier negocjacyjnych i chęć uczestniczenia w nich.
MODUŁ VI. Strategie negocjacyjne.
Negocjacje to gra. 4 typy gier negocjacyjnych, które pomogą Ci w prowadzeniu ich do celu. Jak jest różnica między strategią a taktyką? Jak je rozpoznawać i kiedy którą stosować?
• Porównanie strategii pozycyjnej (twarda i miękka strategia) z modelem negocjacji opartym na zasadach (meritum).
• Negocjacje jako gra. Jak proponować rozwiązania zaspokajające nasze interesy w negocjacjach? Jakie korzyści akcentować?
• Operowanie językiem korzyści odpowiadającym naszym kluczowym interesom.
• Obrona ceny:
o Zasady prezentowania i relatywizacji ceny.
o Obrona własnego stanowiska.
o Typy reakcji i zachowań w sytuacji, kiedy nie możemy bądź nie chcemy się zgodzić na zmianę warunków.
o Skuteczna argumentacja i perswazja.
MODUŁ VII. Radzenie sobie z obiekcjami. Zamykanie spotkania z dostawcą.
Wszystko co trudne staje się proste. Jak metodycznie reagować na trudne sytuacje w negocjacjach.
• Skuteczne pokonywanie obiekcji i zastrzeżeń - zasady skutecznej argumentacji.
• Odmowa. Szukanie alternatywnych rozwiązań /granice ustępstw.
• Odczytywanie zielonych świateł gotowości drugiej strony.
• tzw. „Głupia chwila” - czas wzmożonej hojności.
• Techniki zamykania negocjacji.
MODUŁ VIII. Zakończenie szkolenia podsumowanie. Action plan
• Podsumowanie kluczowych wniosków.
• Pytania końcowe.
• Sporządzenie indywidualnych planów działania wraz z podjęciem zobowiązania do ich realizacji.

Szkolenie prowadzi:
Wojciech Szewczykowski
Trener, konsultant, negocjator. Biznesowy praktyk. Były dyrektor i członek zarządu. Posiada praktyczne doświadczenia w sprzedaży oraz 8 letnie doświadczenie menedżerskie na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich. Od 13 lat trener, doradca, konsultant. Wyróżnia go dystans, ciekawość i pasja. Szacunek i uznanie klientów związane są z jego doświadczeniem, umiejętnością łączenia warsztatu pracy trenera z bogatą praktyką zawodową.


W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 152
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.