W czasach marketingu klasycznego było stosunkowo niewiele instrumentów marketingowych: reklama prasowa i TV, Public Relations, sprzedaż promocyjna. Brand manager nadzorował wszystkie aspekty Marketing Mix i kontrolował narzędzia Promotion Mix. Otoczenie oznaczało stosunkowo niewielki „wszechświat” z policzalną liczbą mediów, co umożliwiało osiągnięcie oczekiwanego zakresu wpływu podejmowanych działań.
Porównując to z dzisiejszym obszarem oddziaływania firmy poprzez reklamę w tradycyjnych kanałach, reklamą online (wyszukiwarki, bandery), outdoor, event marketing, marketing bezpośredni, guerilla marketing, dodając do tego Customer Relationship Management, marketing ukryty, szeptany i wirusowy… naprawdę może zakręcić się w głowie.
Proponujemy Państwu szkolenie warsztatowe dotyczące nowoczesnych trendów w marketingu. Będziemy pracować porządkując informacje dotyczące marketingu klasycznego i powodów jego zmian, charakterystyki klienta, bodźców, jakie na niego oddziaływają i na jakie reaguje, porozmawiamy o komunikacji i wywieraniu wpływu, a przede wszystkim poszerzymy wiedzę o najnowszych narzędziach marketingowych oraz ich przydatności w branży handlu detalicznego.
Korzyści dla uczestników:
Szkolenie stanowi przekrój wszystkich technik, zasad i prawidłowości marketingowych. Da Uczestnikom kompleksową wiedzę na temat marketingu.
Szkolenie polecamy dla:
Osób pracujących w działach marketingu oraz wszystkich tych, którzy chcą poznać zasady panujące w tym świecie.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatów. Mini wykłady wprowadzają w dany blok tematyczny, który następnie realizowany jest w oparciu o burze mózgów, dyskusje, ćwiczenia praktyczne, gry, symulacje oraz analizy przypadków.
Program szkolenia:
1. Wczoraj i dziś
* Marketing klasyczny a marketing nowoczesny
* Orientacja marketingowa
* Komunikacja marketingowa w aspekcie globalizacji
* Strategie marketingowe: Produkt, Cena, Dystrybucja
* Promocja - specyfika i przydatność działań: Reklama, Sprzedaż osobista, Promocja dodatkowa
* Public Relations
* ATL i BTL
* Marketing a sprzedaż
2. Psychologia zachowań i decyzje konsumentów
* Psychologia zachowań konsumenckich
* Konsument w działaniu - uczenie się , pamięć , postawy
* Proces podejmowania decyzji „zakupowych”
* Rola emocji w podejmowaniu decyzji zakupu
* Reakcje klienta na zabiegi marketingowe
* Dlaczego Klienci odchodzą
* Komunikacja i wywieranie wpływu
3. Docieramy do klienta: trendy, zastosowanie narzędzi marketingowych oraz ich przydatność w branży handlu detalicznego
* Tradycyjne kanały reklamy - skuteczne? nieskuteczne?
* Marketing internetowy: witryny, wyszukiwarki, reklama - formy i trendy, e-mailing, kampanie
* Społeczności internetowe - znaczenie dla biznesu
* Marketing wirusowy, spamy, blogi, chat-y, fora dyskusyjne
* Marketing bezpośredni
* Marketing partyzancki, guerilla marketing
* Marketing szeptany i ukryty
* Experiential Marketing
* Event marketing
* Customer Relationship Management
* Programy lojalnościowe
* Relationship marketing
* Customer Experience Management
* Outdoor
4. Badanie skuteczności kampanii
5. Kreatywność pracowników marketingu