Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: PHU Gold Taxi Sp z o.oPHU Gold Taxi Sp z o.o
Usługi przewozowe taxi....
Logo firmy: Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Józef IgnalskiPrzedsiębiorstwo Usługowo Handl...
- Transport drewna dłużycowego - Transport drewna stosowego - T...
Logo firmy: Panda Express S.C.Panda Express S.C.
- Ekspresowy transport drogowy do 1,5 tony na terenie Polski ora...
Pytanie do ekspertów:

Czy giełdy ofert transportowych, to przydatne wsparcie firmy transportowej?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Luktrans Łukasz Mazurek
Giełda transportowa jest miejscem, gdzie spotykają się podmioty mające do przewiezienia ładunki (głównie firmy spedycyjne) oraz przewoźnicy poszukujący zleceń. Tysiące ofert w jednym miejscu są bezspornie idealnym rozwiązaniem dla poszukujących ładunku powrotnego, czy też kilu palet, bo mamy nieco wolnego miejsca na naszej naczepie. Jeśli dodamy do tego możliwość łatwego filtrowania interesujących nas kierunków, wielkości interesującego nas ładunku, oczekiwanego przez zleceniodawcę typu pojazdu- robi się prawie idealnie? Możliwość sprawdzenia historii zleceniodawcy, ocen innych przewoźników odnośnie współpracy oraz terminowości regulowania faktur- jesteśmy w niebie, nieprawdaż?
Jest też druga strona giełd transportowych - po pierwsze dostęp do nich kosztuje (trudno oczekiwać, żeby było inaczej, ale należy to wliczyć w cenę pozyskania ładunku). Giełda to licytacja, więc i stawki są niższe, niż w bezpośredniej relacji z Klientem. I tu dochodzimy do kwestii fundamentalnej- giełdy transportowe należy traktować jako uzupełnienie naszych źródeł pozyskiwania Klienta, nigdy jako główne miejsce szukania ładunków. Budowanie długofalowej relacji bezpośrednio z Klientem, bez udziału pośredników, jest najlepszym sposobem tworzenia solidnych fundamentów firmy transportowej.
Reasumując - giełdy są potrzebne i przydatne, ale nigdy nie powinniśmy zastępować nimi własnej aktywności ukierunkowanej na pozyskiwanie Klientów.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.05.03
Oceń odpowiedź:
0/0