Nie, nie każdy wypadek przy pracy należy zgłaszać do Państwowej Inspekcji Pracy (PIP).
Zgodnie z polskim prawem, pracodawcy mają obowiązek prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych, a także przeprowadzania wewnętrznych dochodzeń w celu ustalenia przyczyn wypadku. W przypadku wypadków przy pracy powodujących śmierć lub ciężkie uszkodzenie ciała pracownika, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić PIP o zaistniałym zdarzeniu.
Dodatkowo, w przypadku wystąpienia okoliczności wskazujących na zagrożenie bezpieczeństwa lub zdrowia pracowników, pracodawca ma obowiązek powiadomić PIP o tych okolicznościach i podjąć działania zapobiegawcze.
Dlatego też, zgłoszenie wypadku do PIP zależy od okoliczności zdarzenia. W przypadku wypadków powodujących ciężkie uszkodzenie ciała lub śmierć pracownika, pracodawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić PIP. W przypadku innych wypadków, decyzja o zgłoszeniu zdarzenia do PIP zależy od oceny pracodawcy sytuacji i przeprowadzonego dochodzenia wewnętrznego.
Zapytaj eksperta o szczegóły »