Pomoce dydaktyczne, takie jak np. projektor multimedialny, tablice interaktywne, modele anatomiczne czy eksperymenty chemiczne, są narzędziami, które są wykorzystywane w celu ułatwienia procesu nauczania i uczenia się. Często są one zaliczane do środków trwałych, ponieważ posiadają dłuższy okres użytkowania niż np. materiały eksploatacyjne, takie jak książki czy zeszyty.
W zależności od wartości i długości użytkowania pomoce dydaktyczne mogą być traktowane jako środki trwałe lub jako środki obrotowe. Zgodnie z polskim prawem, środki trwałe to rzeczy ruchome lub nieruchome, które są przeznaczone do długotrwałego użytkowania i są wartościowe, czyli ich wartość przekracza pewną ustaloną kwotę.
Ostatecznie, decyzja o tym, czy pomoce dydaktyczne są traktowane jako środki trwałe, zależy od polityki księgowej danej instytucji oraz od wartości i długości użytkowania tych narzędzi.
Zapytaj eksperta o szczegóły »