Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: WidePrint Dariusz SobieszekWidePrint Dariusz Sobieszek
W ofercie naszej drukarni znajdą Państwo następujące produkty: -...
Logo firmy: Niceday Dariusz Ammer, Grzegorz GruszeckiNiceday Dariusz Ammer, Grzegorz...
- Agencja reklamowa, ATL, BTL, - druk, - poligrafia, - iden...
Logo firmy: Grupa Merlin Andrzej DuszyńskiGrupa Merlin Andrzej Duszyński
STUDIO KREACJI - projektowanie logotypów, branding marki - proj...
Pytanie do ekspertów:

Czy serwisy społecznościowe są dobrym sposobem na promocję marki?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Serwisy społecznościowe są doskonałym pomysłem promocji marki - szczególnie jeśli prowadzisz biznes skierowany do branży konsumpcyjnej - hoteli, wynajmu apartamentów, restauracji, kawiarni, catering, sprzedaż ubrań, czy usługi transportowe.
Niestety nie mogę potwierdzić, że w 2015 roku można budować markę na Facebooku bez angażowania znacznego budżetu - społeczności wymagają zaangażowania poprzez konkursy, ankiety, ciekawe treści oraz budowania relacji- ciągłego reagowania na oceny i komentarze. Świetnie sprawdza się system reklamowy, który niemal codziennie jest rozwijany o nowe funkcje.
Myślę, że to dopiero początek możliwości marketingowych jakie da nam Facebook w przyszłości - warto inwestować w social media już teraz - póki stawki są atrakcyjniejsze niż w przypadku reklamy w wyszukiwarce.

Michal Siemaszkiewicz

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.03.02
Oceń odpowiedź:
3/0
Serwisy społecznościowe w marketingowym języku nazywa się mediami zdobytymi. Tworzą one trzeci filar mediów – obok mediów własnych (własna strona WWW) i płatnych (portale, wortale, prasa, radio, telewizja).

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe to Facebook i Google+. Wraz z serwisami treściowymi (np. You Tube), mikroblogami (np. Twitter) i blogami tworzą one media społecznościowe.

Media społecznościowe, w tym serwisy społecznościowe, są doskonałą przestrzenią do prowadzenia działań wizerunkowych, ale także marketingowych – w tym reklamowych, prosprzedażowych, a w niektórych wypadkach nawet sprzedażowych.

Są niezastąpionym narzędziem marketingu szeptanego, zwłaszcza w przypadku firm o ponadlokalnym zasięgu. Jednak głównym celem mediów społecznościowych jest wywołanie mówienia o firmie i jej produktach oraz budowanie wokół nich własnej społeczności.

Niektóre media społecznościowe sprawdzają się jako kanały informujące o prowadzonych promocjach, rabatach, wyprzedażach, konkursach, ale także jako narzędzia sondowania doświadczeń klienta z marką i świadczonymi usługami. Dobrym przykładem jest tu znowu Facebook.

Media społecznościowe są jednak tylko dodatkowymi kanałami komunikacyjnymi i nie powinny zastępować elektronicznych newsletterów, stron internetowych oraz innych programów i materiałów internetowych.

Podejmując aktywność w mediach społecznościowych, w tym w serwisach społecznościowych, trzeba pamiętać, że wymaga ona nie tylko codziennego zaangażowania, ale także:
• wpisania w ramy ogólnej strategii wizerunkowej i marketingowej,
• opracowania i wcielenia w życie polityki społecznościowej
(np. dopilnowania aby pracownicy znali linki i praktyki społecznościowe własnej firmy, by na materiałach, które trafiają w ręce klienta znajdowały się zachęty do odwiedzenia profili społecznościowych i by na stronie WWW znajdowały się wtyczki i aktualne linki do miejsc społecznościowych, a także by do tych miejsc prowadziły informacje podawane w mediach masowych),
• działania zgodnego z regulaminami poszczególnych mediów i netykietą,
• działania angażującego
(np. pozytywnego zaskakiwania konkursami, aplikacjami, itd…),
• gotowości do ciągłego słuchania własnej społeczności, tj. gotowości do bycia w przestrzeni własnych mediów społecznościowych przez 24 godziny i odpowiadania na komentarze i zapytania,
• opracowania własnego stylu komunikacji.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.06.29
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: Melonet - Paweł Nowacki
Widoczność w każdym dodatkowym miejscu w internecie jest wartością dodaną. Serwisy społecznościowe co więcej umożliwiają komunikację na linii firma - klient. Wchodzenie w interakcje z konsumentem jest wielokrotnie lepsze od zwykłej reklamy odsłonowej lub też artykułu sponsorowanego.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2022.10.25
Oceń odpowiedź:
0/0