Logo firmy: Transpol Sp. j.Transpol Sp. j.
Obsługa przeładunkowo - spedycyjna towarów jak: materiały sypkie,...
Logo firmy: BanexBanex
Transport do / z Grecji....
Logo firmy: IskierkaIskierka
Firma Airport Taxi Gdansk wykonuje usługi taxi, przede wszystkim ...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Pytanie do ekspertów:

Czy towar przewożony podczas przeprowadzki jest w jakiś sposób ubezpieczony?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Artur Latkowski
Towar przewożony podczas przeprowadzki może być ubezpieczony na różne sposoby. Pierwszy to ubezpieczenie OC przewoźnika na przewożony towar. Drugie, wszelkiego rodzaju pasy do mocowania mebli, koce do przełożenia mebli żeby nie obcierały się o siebie podczas transportu. I ostatni sposób to dobre rozmieszczenie przewożonych rzeczy. Ma to duże znaczenie podczas transportu, ponieważ zapobiega przemieszczaniu się mebli w transporcie.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.02.16
Oceń odpowiedź:
1/0
Każda poważna i odpowiedzialna firma, posiada dodatkowe ubezpieczenie OCP - jest to Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika.
NIE MYLIĆ z OC pojazdu. OCP i OC to dwie różne rzeczy.

Warto jednak nadmienić, że OCP (w przypadku transportu drogowego DCM 3,5t.) jest ubezpieczeniem NIEOBOWIĄZKOWYM.
Dla tego w interesie klienta, który planuje przeprowadzkę, jest sprawdzenie czy firma, którą wybierze do przeprowadzki, takie ubezpieczenie posiada, oraz jaki zakres ochrony obejmuje.

Jak to zrobić?

Wystarczy zapytać o polisę OCP i poprosić o kopię "do wglądu", jeśli dana firma nie chce takiej kopi udostępnić, znaczy to, że polisy nie ma i nie warto jej ufać.
Tu kolejna uwaga: w przypadku wstępnych rozmów nt. przeprowadzki, nasza firma ZAWSZE - NA ŻYCZENIE klienta, udostępnia całą polisę "do wglądu", (bez widocznego numeru - chroni nas to przed jej nieodpowiednim wykorzystaniem). Numer polisy udostępniamy jednak na etapie podpisywania umowy więc nasi klienci mogą być spokojni.

Jak sprawdzić zakres ochrony?

W każdej polisie są pewne pola które należy sprawdzić, by mienie podczas przeprowadzki było bezpieczne:

- Termin ważności od do - sprawa prosta, jeśli polisa jest aktualna i ma pieczątki ubezpieczyciela, możemy działać dalej.
- Zakres terytorialny - krajowy lub / i międzynarodowy - sprawdzamy, czy obejmuje obszar na interesującym nas terytorium.
Tu kolejna uwaga: w niektórych krajach wymagane są dodatkowe rozszerzenia polisy - Niemcy: Przewozy kabotażowe - Rumunia: rozszerzenie polisy jako kraj wysokiego ryzyka.
- Suma gwarancyjna - nasza polisa obejmuje szkody do wysokości 150 tys. zł, w przypadku przeprowadzek domów i mieszkań taka kwota jest zupełnie wystarczająca.

Zakres ochrony - musi być dodatkowo rozszerzony o:
- szkody wyrządzone w przewożonym sprzęcie elektronicznym,
- szkody powstałe w związku z załadunkiem albo rozładunkiem towaru
- szkody powstałe w skutek rabunku
- szkody powstałe w skutek zagubienia

Jeśli firma przeprowadzkowa udostępni Państwu do wglądu polisę, w której będą uwzględnione (zazwyczaj zaznaczone krzyżykiem) powyższe rozszerzenia, możecie Państwo być spokojni.



OK. Ładunek ubezpieczony i bezpieczny. A co jeśli firma w trakcie przeprowadzki rozbije okno lub porysuje ściany?


Tu jest kilka opcji, choć zazwyczaj korzysta się z opcji nr.1:

1. Gwarancja firmy - dobra firma w umowie przeprowadzki, zawsze opisuje warunki gwarancji, oraz sposób w jaki naprawiane będą ewentualne szkody.
Nie oszukujmy się.... Wykonujemy około 1000 przeprowadzek rocznie - to spora ilość. Człowiek nie jest maszyną (nawet maszyny popełniają błędy), a już błędu ludzkiego nie zawsze można uniknąć, więc sporadycznie musi się coś stać.... Jeśli jakaś firma powie Państwu, że niczego w swojej karierze nie popsuła (nawet na początku działalności) to łże w żywe oczy. Nasza firma przewiduje naprawę lub wymianę uszkodzonych elementów w terminie do 14 dni roboczych, lub (jeśli dany element jest trudno dostępny na rynku) to w terminie ustalonym z klientem.
Jeśli coś popsujemy to naprawimy szkodę, nie tylko na umowie, ale również w rzeczywistości.
Przy wyborze firmy, należy sprawdzić czy zapis o metodach gwarancji jest w umowie.

2. Indywidualne ubezpieczenie przedmiotów - bardzo rzadko, choć ma to miejsce w przypadku wyjątkowo cennych eksponatów, ubezpiecza się pojedyncze przedmioty. W całej karierze firmy mieliśmy taką sytuację zaledwie kilka razy. Jeśli jednak jakiś przedmiot ma dla Państwa wyjątkową wartość, należy porozmawiać o tym z przedstawicielem firmy. Doradzi i pomoże.

3. Ubezpieczenie działalności firmy - tego rodzaju polis, raczej nie udostępnia się klientom, jednak są one dodatkowym zabezpieczeniem, na wypadek szkody o wysokiej wartości.


W każdym przypadku wybór solidnej i profesjonalnej firmy odpłaci się dobrze wykonaną usługą. Mam nadzieję, że moja odpowiedź na pytanie jest wyczerpująca i rozwieje Państwa wszelkie wątpliwości.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2015.02.16
Oceń odpowiedź:
1/1