Znaki towarowe są traktowane jako wartości niematerialne i prawne (ang. Intangible Assets) i w zależności od ich charakteru oraz sposobu pozyskania mogą być zaksięgowane na różne sposoby.
W przypadku, gdy znak towarowy został zakupiony, zwykle jest on zaksięgowany jako środek trwały, a koszt jego nabycia jest rozłożony na okres jego użytkowania. W takim przypadku, wartość znaku towarowego powinna być zdeprecjonowana (amortyzowana) przez cały czas jego użytkowania, a wartość netto amortyzacji powinna być zaksięgowana jako koszt w księgach rachunkowych.
Jeśli znak towarowy został stworzony przez samą firmę, to jest on zwykle traktowany jako wartość niematerialna i prawna (Intangible Assets) i zaksięgowany na koncie 20. Wartość tej wartości niematerialnej i prawnej powinna być zdeprecjonowana (amortyzowana) przez cały czas jej użytkowania. W takim przypadku wartość netto amortyzacji powinna być również zaksięgowana jako koszt w księgach rachunkowych.
Warto pamiętać, że wartości niematerialne i prawne, takie jak znaki towarowe, są zwykle związane z wieloma aspektami prawno-finansowymi, a ich prawidłowe zaksięgowanie wymaga wiedzy i doświadczenia w zakresie rachunkowości i prawa podatkowego. Dlatego warto skonsultować się z doradcą podatkowym lub specjalistą ds. rachunkowości, który pomoże w dokładnym zaksięgowaniu znaków towarowych i wszelkich związanych z nimi kwestii księgowych.
Zapytaj eksperta o szczegóły »