Logo firmy: Indeed Creative Group Jakub JanówIndeed Creative Group Jakub Jan...
Strony internetowe Tworzenie stron internetowych jest procesem...
Logo firmy: BWG Polska Sp. z o.o.BWG Polska Sp. z o.o.
Wózki dziecięce i foteliki samochodowe: * JOOLZ * QUINNY * TEU...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Piocom Piotr CiesielskiPiocom Piotr Ciesielski
W ofercie firmy znajduje się m.in: - tworzenie stron www i sklep...
Pytanie do ekspertów:

Jaki sklep lepiej założyć - o wąskiej tematyce czy z bardzo szerokim asortymentem?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
Zdecydowanie szeroki asortyment, w wąskim asortymencie według mnie jest to sprzedaż sezonowa, która poza danym sezonem nie przynosi większych zysków sprzedawcy- dajmy na to sprzedaż akcesoriów wędkarskich czy ogrodowych - typowo miesiące ciepłe przeważają w sprzedaży, reszta to pojedyncze zakupy, wcześniej nie zdecydowanych klientów, lub takich, którym nagle się coś uszkodziło i potrzebują nowego przedmiotu z tej samej kategorii.
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: mConnect Joanna Tetłak
W skrócie:

Wąski asortyment to dobre rozwiązanie aby promować i sprzedawać tylko określoną grupę produktów, wybraną markę lub prowadzić dystrybucję.
- mniejszy asortyment to mniejsze wymagania sprzętowo-hostingowe
- łatwiej jest zapanować nad wąskim asortymentem
- trudnością może być przekonanie klienta by pozostał na stronie sklepu dłużej

Szeroka grupa towarów gwarantuje większy ruch na stronie i łatwiejszą promocję asortymentu. Klient ma w czy wybierać i pozostaje dłużej na stronie. Strona/system jednak dział wolniej i potrzebuje lepszego zaplecza sprzętowego.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
0/0
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
Ja myślę, że najlepiej założyć sklep o szerokim asortymencie. Z tego powodu, że klient odwiedzający nasz sklep, może znaleźć więcej produktów w naszym sklepie nie odwiedzając już innych i dokonać u nas zakupu. Ale też taki sklep jest lepiej pozycjonowany w wyszukiwarkach. Wiadomo gdy jest więcej produktów, tym jest większe zainteresowanie sklepem. Przykład może być np. taki, że klient jakiś czas temu szukał jakiegoś produktu w innych sklepach i nie znalazł, a po jakimś odwiedza nasz sklep i na przykład szukając innego produktu, znajduje także ten produkt, kiedy szukał dawno temu i teraz mu się to przypomniało, i wtedy może dokonać dwóch zakupów.
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
0/0