Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest "to zależy".
Przede wszystkim zależy to na jakim etapie jesteśmy z naszym biznesem w Internecie.
Skoncentrujemy się tutaj na wymienieniu czynników, które są ważne i znacząco wpływają na widoczność naszego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.
To od czego należy zacząć to od działań on site. Czyli optymalizacją naszej strony pod kątem SEO. Niejednokrotnie będzie wymagana tutaj potrzeba wsparcia się programistą. Są jednak rzeczy, które możemy zrobić samodzielnie. Głownie to poprawa treści:
- nadanie jej hierarchii używając nagłówków H1,H2..,
- poprawne wprowadzenie unikalnych opisów produktów,
- uzupełnienie metatagów takich jak title, description
- możliwe, że możemy samodzielnie ustawić adres URL strony, również wykorzystajmy to i wprowadźmy tam nazwę produktu.
- poprawne nazywanie obrazków i altów
Kolejnym ważnym krokiem jest praca programisty, który pomoże nam poprawić nasza witrynę. Zacznijmy od sprawdzeniu czasu ładowania strony, polecamy tu skorzystać z narzędzia firmy Google PageSpeed tools, dzięki któremu sprawdzimy jak szybko wczytuje się nasza strona użytkownikom (na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych).
Następnie musimy się skupić na pozyskaniu wartościowych linków do naszej strony, skoro mamy dobre treści, powinno nam to na tym etapie pomóc.
Teraz możemy odpowiedzieć na pytanie kiedy możemy się spodziewać pierwszych efektów. Jeśli już wykonałeś, niektóre ze wskazanych czynności, wyniki uzyskamy szybciej.
Niestety musimy jeszcze zwrócić uwagę na naszą konkurencję, ona również wykonuje wszystkie działania żeby być przed nami. Dlatego warto monitorować działalność konkurencji i szukać niestandardowych rozwiązań, dzięki którym Google bardziej polubi naszą stronę.
Zajmując się pozycjonowaniem strony, musimy również pamiętać, że algorytmu wyszukiwarki zmieniają się bardzo często i coś co działało rok temu, dzisiaj może nie tyle nie działać co może sprowadzić na nas gniew giganta i sprowadzić karę.
Zapytaj eksperta o szczegóły »