Logo firmy: TNT Systemy Informatyczne Marek MistarzTNT Systemy Informatyczne Marek...
Oferta naszej firmy obejmuje: - projektowanie, tworzenie i utrzy...
Logo firmy: Zik Waldemar FraśZik Waldemar Fraś
Oferujemy usługi w zakresie: - instalacji elektrycznych, - inst...
Logo firmy: Faktor - Kwiaty i Rośliny SztuczneFaktor - Kwiaty i Rośliny Sztuc...
Oferujemy kompozycje, bukiety, stroiki, drzewka, bluszcze, kwiaty...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Pytanie do ekspertów:

Kiedy mogę się spodziewać pierwszych efektów pozycjonowania strony?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Brak firmy.
Pozycjonowanie (rozumiane jako działania mające na celu podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania) to bardzo złożona materia. Na szybkość i skuteczność podnoszenia pozycji w Google wpływa wiele czynników z treścią strony, jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i linkami do niej prowadzącymi na czele.

Do niedawna najpopularniejszą formą pozycjonowania w Polsce było tworzenie przy pomocy specjalnych programów ogromnych ilości spamerskich stron i linków, które miały oszukiwać algorytmy Google. Miały na celu przedstawić pozycjonowane strony w oczach Google jako popularne, do których ludzie często linkują, a zatem wartościowe. Obecnie ta metoda dalej może działać, lecz Google dużo lepiej radzi sobie z takimi praktykami i karze strony pozycjonowane w ten sposób. Nałożenie kary na stronę może skutkować jej długotrwałym przesunięciem na dalekie pozycje lub w skrajnych przypadkach całkowitym usunięciem z Google.

W związku z tym nie należy dążyć za wszelką cenę do jak najszybszego osiągania wysokich pozycji i naciskać na firmy pozycjonujące, aby szybko do takiego stanu doprowadzały. Pozycjonowanie powinno odbywać się z uwzględnieniem trzech zakresów:
1) optymalizacji strony pod kątem SEO (czasem może to być kilka doraźnych działań, czasem strona może wymagać praktycznie kompletnej przeróbki - zwłaszcza w przypadku starych stron, witryn wykorzystujących technologię flash i innych).
2) stworzenia wartościowych, unikalnych, urozmaiconych treści na stronę internetową.
3) pozyskania jakościowych linków (czyli z wartościowych witryn, które spełniają wymogi Google, których treści są powiązane z pozycjonowaną stroną).

Każdy z tych etapów trwa i można go przyspieszyć ewentualnie zwiększając nakłady. Firma pozycjonująca musi zatrudnić kolejnego copywritera lub zlecić stworzenie nowych treści, musi nawiązać relacje z innymi serwisami tematycznymi lub innymi sposobami pozyskać linki. Niemniej zawsze musi to trwać (i to raczej nie dni, a tygodnie, w niektórych przypadkach miesiące).

Należy także pamiętać, że pozycjonowanie to nie działanie w próżni. Wiele zależy od działań podejmowanych przez konkurencję. Jeśli konkurencyjne strony również działają pod kątem SEO, to cały bilans może się zerować i pomimo podjętych działań, pierwsza strona wyników może pozostawać praktycznie niezmienna.

Niemniej są także przypadki, że strona nie jest pozycjonowana, ale w swojej branży i regionie jej treść i zaledwie kilka linków wystarczy, aby była np. na 20 pozycji. Wówczas optymalizacja strony, pozyskanie kilku wartościowych linków i odświeżenie treści może przynieść rezultaty w ciągu paru dni.

Jak już wspominałem, materia jest złożona i obejmuje wiele czynników, nad którymi pozycjoner nie ma kontroli (posunięcia konkurencji, zmiany algorytmów Google), a postawione pytanie jest dość ogólne. W interesie klientów agencji i specjalistów SEO jest zdobywanie wiedzy na temat pozycjonowania.
Data: 2014.12.03
Oceń odpowiedź:
2/0
Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest "to zależy".

Przede wszystkim zależy to na jakim etapie jesteśmy z naszym biznesem w Internecie.

Skoncentrujemy się tutaj na wymienieniu czynników, które są ważne i znacząco wpływają na widoczność naszego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.

To od czego należy zacząć to od działań on site. Czyli optymalizacją naszej strony pod kątem SEO. Niejednokrotnie będzie wymagana tutaj potrzeba wsparcia się programistą. Są jednak rzeczy, które możemy zrobić samodzielnie. Głownie to poprawa treści:
- nadanie jej hierarchii używając nagłówków H1,H2..,
- poprawne wprowadzenie unikalnych opisów produktów,
- uzupełnienie metatagów takich jak title, description
- możliwe, że możemy samodzielnie ustawić adres URL strony, również wykorzystajmy to i wprowadźmy tam nazwę produktu.
- poprawne nazywanie obrazków i altów

Kolejnym ważnym krokiem jest praca programisty, który pomoże nam poprawić nasza witrynę. Zacznijmy od sprawdzeniu czasu ładowania strony, polecamy tu skorzystać z narzędzia firmy Google PageSpeed tools, dzięki któremu sprawdzimy jak szybko wczytuje się nasza strona użytkownikom (na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych).

Następnie musimy się skupić na pozyskaniu wartościowych linków do naszej strony, skoro mamy dobre treści, powinno nam to na tym etapie pomóc.

Teraz możemy odpowiedzieć na pytanie kiedy możemy się spodziewać pierwszych efektów. Jeśli już wykonałeś, niektóre ze wskazanych czynności, wyniki uzyskamy szybciej.

Niestety musimy jeszcze zwrócić uwagę na naszą konkurencję, ona również wykonuje wszystkie działania żeby być przed nami. Dlatego warto monitorować działalność konkurencji i szukać niestandardowych rozwiązań, dzięki którym Google bardziej polubi naszą stronę.

Zajmując się pozycjonowaniem strony, musimy również pamiętać, że algorytmu wyszukiwarki zmieniają się bardzo często i coś co działało rok temu, dzisiaj może nie tyle nie działać co może sprowadzić na nas gniew giganta i sprowadzić karę.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2018.10.05
Oceń odpowiedź:
2/0
Odpowiedź firmy: Paweł Mansfeld
Z perspektywy współpracy z wieloma klientami mogę śmiało podać, że orientacyjny czas pierwszych wartościowych efektów z naturalnego pozycjonowania to okres minimum 3 miesięcy. Efekty pozycjonowania są bardzo zjawiskiem bardzo ciągłym i "lawinowym", tzn. pozytywny efekt prac wykonanych w styczniu można zaobserwować już kwietniu/maju natomiast w lipcu efekty te będą jeszcze bardziej korzystne. Oczywiście taka sytuacja ma miejsce jeżeli do promocji marki wykorzystujemy tylko etyczne i nastawione na długofalowe efekty techniki. Należy pamiętać, że działania nastawione wyłączanie na polepszenie wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach jest sprzeczne z dobrymi praktykami dla webmasterów.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2019.02.12
Oceń odpowiedź:
1/0