Logo firmy: Eurodoradca Sp. z o. o.Eurodoradca Sp. z o. o.
Kompleksowe usługi obejmujące cały proces aplikacyjny. - sporz...
Logo firmy: Ekopomp Renata FreilichEkopomp Renata Freilich
Kompleksowe wsparcie w doborze i dostawie pomp pod wskazaną aplik...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: PoltropPoltrop
- Pośrednictwo pracy - Doradztwo personalne - Poradnictwo zawod...
Pytanie do ekspertów:

Kto opracowuje regulamin pracy?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Eurokadra S.A.
Regulamin pracy jest opracowywany przez pracodawcę i powinien uwzględniać obowiązujące przepisy prawa pracy oraz umowy zbiorowe pracy. Regulamin pracy określa zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa, prawa i obowiązki pracowników oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

W opracowaniu regulaminu pracy pracodawca może korzystać z pomocy prawnika lub specjalisty ds. prawa pracy, który pomoże w zrozumieniu i przestrzeganiu obowiązujących przepisów oraz w stworzeniu regulaminu zgodnego z wymaganiami prawnymi.

Regulamin pracy powinien być przedstawiony pracownikom przed rozpoczęciem zatrudnienia lub w ciągu miesiąca od dnia ich zatrudnienia, a także powinien być dostępny w miejscu pracy, gdzie pracownicy mają łatwy dostęp do jego treści.

Należy pamiętać, że regulamin pracy nie może naruszać praw pracowników wynikających z ustaw i umów zbiorowych pracy oraz nie może naruszać ich godności i praw osobistych. Pracodawca powinien także uwzględnić sugestie i uwagi pracowników dotyczące regulaminu pracy, jeśli są one uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2023.03.17
Oceń odpowiedź:
1/0