Content Delivery Network - co to jest?

Dodany przez: Paweł Mansfeld
Dodany: 2018.06.05   Edytowany: 2018.06.05
CDN - content delivery network

CDN, bo tak w skrócie zapisujemy Content Delivery Network to dystrybuowanie zasobów internetowych w rozległej sieci.

Efektem tego zabiegu jest większa dostępność strony czyli szybsze działanie strony i mniejsze opóźnienie wynikające z odległości geograficznych jaką musiałyby pokonać pakiety danych przenoszących zasoby internetowe.

Zalety stosowania CDN:

- Pozytywny wpływ na wrażenia użytkownika końcowego. Serwisy internetowe działają po prostu szybciej - Minimalizacja ewentualnych opóźnień we wczytywaniu się strony z serwera - Pozytywny impakt na SEO - lepsze pozycje w wyszukiwarkach - Odciążenie hostingu za sprawą dywersyfikacji skąd są pobierane dane - Kolejne przyspieszenie wczytywania wynikające z eliminacji efektu tworzenia się kolejki do pobieranych zasobów - Zwiększone bezpieczeństwo za sprawą ochrony przed DDoS

Wady: - Rozwiązania CDN są płatne co zwiększa koszty utrzymania stron w Internecie, im częściej strona jest odwiedzana tym koszt jest większy - trudniejszy proces edytowania stron i aplikacji internetowych

Czytaj rozwinięcie podanych wyżej zalet w źródle: mansfeld.pl/webhosting/co-to-j...

Kiedy warto stosować CDN? - E-commerce - Serwisy internetowe o globalnym zasięgu - Strony z bogatą treścią (wieloma zdjęciami, filmami i plikami) - Często odwiedzane strony internetowe - Wartościowe strony narażone na ataki – czyli popularne, zarabiające serwisy - Wielojęzyczne strony firmowe.

Przykłady usług CDN:

- Cloudflare - Amazon CloudFront

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
15/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.