Wizytówka Twojej firmy
Dodanie wizytówki firmy w Odi.pl jest całkowicie bezpłatne. Załóż profil firmy w 5 minut.
Dodaj firmęCDN, bo tak w skrócie zapisujemy Content Delivery Network to dystrybuowanie zasobów internetowych w rozległej sieci.
Efektem tego zabiegu jest większa dostępność strony czyli szybsze działanie strony i mniejsze opóźnienie wynikające z odległości geograficznych jaką musiałyby pokonać pakiety danych przenoszących zasoby internetowe.
Zalety stosowania CDN:
- Pozytywny wpływ na wrażenia użytkownika końcowego. Serwisy internetowe działają po prostu szybciej - Minimalizacja ewentualnych opóźnień we wczytywaniu się strony z serwera - Pozytywny impakt na SEO - lepsze pozycje w wyszukiwarkach - Odciążenie hostingu za sprawą dywersyfikacji skąd są pobierane dane - Kolejne przyspieszenie wczytywania wynikające z eliminacji efektu tworzenia się kolejki do pobieranych zasobów - Zwiększone bezpieczeństwo za sprawą ochrony przed DDoS
Wady: - Rozwiązania CDN są płatne co zwiększa koszty utrzymania stron w Internecie, im częściej strona jest odwiedzana tym koszt jest większy - trudniejszy proces edytowania stron i aplikacji internetowych
Czytaj rozwinięcie podanych wyżej zalet w źródle: mansfeld.pl/webhosting/co-to-j...
Kiedy warto stosować CDN? - E-commerce - Serwisy internetowe o globalnym zasięgu - Strony z bogatą treścią (wieloma zdjęciami, filmami i plikami) - Często odwiedzane strony internetowe - Wartościowe strony narażone na ataki – czyli popularne, zarabiające serwisy - Wielojęzyczne strony firmowe.
Przykłady usług CDN:
- Cloudflare - Amazon CloudFront