Wyposażenie sklepu obuwniczego dostosowane do klientów i klientek

Dodany przez: ABM Spółka Akcyjna
Dodany: 2019.12.03   Edytowany: 2019.12.03
wyposażenie sklepu obuwniczego

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jak urządzić idealny sklep obuwniczy. Jedną kwestią są profesjonalne i solidne meble sklepowe, a drugą ich aranżacja i dostosowanie do konkretnego Klienta. Nasze meble sklepowe na wymiar to idealny wybór dla osób, chcących stworzyć oryginalne i niepowtarzalne wnętrze. Jednak gotowe systemy także da się zaaranżować tak, aby skutecznie oferować obuwie.


Ekspozycja dostosowana do grupy docelowej

Oczywiste jest, że inną ofertę kierujesz w swoim sklepie do kobiet, a inną do mężczyzn. Wybór obuwia zależy także od wieku, statusu czy najzwyczajniej w świecie od gustu kupującego. Jednak czy pomyślałbyś o tym, że także sposób ekspozycji należy zróżnicować w zależności od płci? Kobiety i mężczyźni odbierają rzeczywistość nieco inaczej i na inne szczegóły zwracają uwagę. Odpowiednie dopasowanie ekspozycji do grupy docelowej zwiększy jej skuteczność, a co za tym idzie ilość zakupów w Twoim sklepie.


Ekspozycja dla kobiet i mężczyzn - czym się różni?

Właśnie dlatego podczas aranżacji ekspozycji dla kobiet oraz mężczyzn kieruj się innymi zasadami. Podstawowa zasada najlepszej półki sprawdza się świetnie, o ile jest dobrze wykorzystywana. Do sklepów obuwniczych polecamy panele MDF z półkami dedykowanymi na obuwie. Jednak na jakiej wysokości zawiesić półki, aby klienci zwrócili uwagę właśnie na nie. W przypadku kobiet powinno to być ok. 150 cm, czyli na wysokości ich wzroku. Podczas tworzenia ekspozycji dla mężczyzn idealną półkę umieść wyżej, w okolicach 160 - 170 cm od podłogi.


Na co zwracają uwagę kobiety podczas zakupów?

Tworzenie ekspozycji dla kobiet jest nieco łatwiejsze, ponieważ są one wzrokowcami - są wrażliwe na kolory i faktury. Oglądając produkty, wyciągają po nie dłoń z wysokości biodra. Właśnie od tego miejsca, aż do wysokości wzroku umieść asortyment, na którego sprzedaży najbardziej ci zależy. Nie dotyczy to tylko półek sklepowych. Gabloty sklepowe na drobne dodatki, jak portfele, paski lub rękawiczki, aranżuj, także wykorzystując tę wiedzę. Pamiętaj także, aby dbać o spójność kolorystyczną i ogólną estetykę w sklepie. Ekspozycja skierowana do kobiet powinna być perfekcyjna w każdym detalu.


W jaki sposób zakupy robią mężczyźni?

Mężczyźni z kolei podchodzą do zakupów nieco praktyczniej. Zazwyczaj przychodzą do sklepu już po dokładnym researchu i wiedzą co i za ile chcą kupić. O ile w przypadku kobiet łatwiej jest nakłonić je do eksperymentów, mężczyźni nie są na nie chętni. Kierują się logiką, dlatego najlepiej grupować towar kategoriami, aby się w nim łatwo odnajdywali. W kierunku półek mężczyźni kierują dłoń z okolic barku. Dlatego strefa od barku do wysokości wzroku jest najważniejsza, kiedy chcesz wyeksponować konkretne produkty dla mężczyzn.


Serce sklepu, czyli lada - zwykła nie wystarczy

Niezależnie od płci, każdy po wyborze odpowiedniego obuwia, kieruje się do jednego miejsca - lady. Lada do sklepu musi być dostosowana do wszystkich klientów. Dlatego zawsze bierzemy pod uwagę jej optymalną wysokość oraz elementy i ułatwienia dla sprzedawcy i klientów. W pierwszym wypadku chodzi o zabudowę wewnętrzną - dopasowanie ilości półek, szuflad i szafek. Od strony klientów ważna jest półka na torebkę, która ułatwia wyjęcie portfela zarówno z damskiej torebki, jak i męskiej aktówki. Niezależnie od Twoich wymagań, stworzymy dla Ciebie Twoją ladę idealną.


Zobacz realizacje sklepów obuwniczych: www.abm.com.pl/wyposazamy-skle...


Kup wyposażenie do sklepu: https://www.wyposazamysklepy.pl/

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
1/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.