Logo firmy: Ośrodek Szkolenia Kierowców Juma Jerzy MasierOśrodek Szkolenia Kierowców Jum...
Prowadzimy kursy prawa jazdy Kat.B (tygodniowe, poranne oraz week...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Edukacja Sp. z o.o.Edukacja Sp. z o.o.
Meble szkolne, meble biurowe, meble metalowe, meble ogrodowe, tab...
Logo firmy: Instytut Skutecznego Działania Ewa GrudzieńInstytut Skutecznego Działania ...
Szkolenia dla Kadry Zarządzającej: - Zarządzanie motywacyjne - ...

Przygotowanie postępowania jako fundament skuteczności zamówień publicznych

Id usługi: 17688 Data dodania: 10.11.2017
Przygotowanie postępowania jako fundament skuteczności zamówień publicznychCele i korzyści:
Prawidłowe oszacowanie wartości zamówienia ma fundamentalne znaczenie dla całego procesu udzielania zamówienia publicznego – jego poprawność decyduje o właściwym wypełnieniu ustawowych obowiązków, jakie ciążą na zamawiającym w zależności od wartości zamówienia.
Niebagatelne znaczenie ma również poprawny opis przedmiotu zamówienia, który bezpośrednio wpływa na to, co faktycznie otrzymamy w wyniku realizacji zamówienia przez wykonawcę. Równie ważnym elementem szkolenia będzie przedstawienie praktycznych wskazówek do tyczących wszystkich aspektów związanych ze stosowaniem kryteriów pozacenowych oraz ustanawiania warunków udziału w postępowaniu. Dlatego też celem szkolenia jest przedstawienie zasad i skutecznych praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Szkolenie w głównej mierze prowadzone będzie metodą warsztatową, z wybitnym zaangażowaniem uczestników do dyskusji oraz wymiany doświadczeń.
Uczestnik szkolenia uzyska niezbędną wiedzę w zakresie przygotowania postępowania oraz
szereg praktycznych wskazówek mających wpływ na niwelowanie zagrożeń i negatywnych
skutków niewłaściwego działania zamawiającego.

Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników jednostek sektora finansów publicznych zajmujących się czynnościami związanym z przygotowaniem zamówienia,
- członków komisji przetargowych,
- osób koordynujących oraz odpowiedzialnych za nadzór i zarządzania procesami udzielania
zamówień publicznych,
- wykonawców, chcących zapoznać się z mechanizmami dot. przygotowania postępowania, które mają bezpośredni wpływ na przygotowanie i złożenie konkurencyjnej oferty.

Program szkolenia:
I. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego:
1. Fundamentalne zasady udzielania zamówień publicznych:
- równe traktowanie wykonawców i uczciwa konkurencja w zamówieniach publicznych,
- bezstronność i obiektywizm,
- ustawa o finansach publicznych na straży racjonalności, gospodarności, efektywności i
oszczędności,
- pozostałe ustawowe zasady dot. zamówień publicznych: legalności, pisemności, prymatu trybów przetargowych.
2. Planowanie zamówień publicznych to nie tylko „tabelka”:
- planowanie zamówień publicznych w ujęciu organizacyjnym,
- po co nam kolejny dokument – rola planu zamówień publicznych,
- techniczna strona planowania zamówień publicznych,
- zarządzanie planem zamówień publicznych.
3. Szacowanie wartości zamówienia:
- podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia,
- określamy przedmiotowy zakres zamówienia publicznego – definiowanie tzw. „zamówień
podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej,
- szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków,
- udzielanie zamówień w częściach – podstawy łączenia oraz podziału przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych (roboty budowlane w odniesieniu do definicji obiektu budowlanego, dokumentacja projektowa, dostawa żywności, usługi prawnicze i doradcze, usługi szkoleniowe, sprzęt informatyczny i urządzenia biurowe, in),
- źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia,
- metody obliczania wartości zamówienia,
- szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych.
4. Opis przedmiotu zamówienia:
- podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
- jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,
- jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,
- zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.
5. Kryteria oceny ofert:
- podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,
- cena lub koszt – nowe możliwości,
- kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,
- kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców - jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,
- mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,
- wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium,
- przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych a faktyczne zastosowanie w praktyce
zamawiającego w kontekście wpływu kryteriów na uzyskanie „wartości dodanej” w zamówieniu.
6. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
- cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,
- proporcjonalność i adekwatność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
- opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – jakie dokumenty może żądać zamawiający,
- poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów.
7. Ogłoszenie o zamówieniu publicznym oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
- obligatoryjna treść ogłoszenia,
- miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości zamówienia,
- zasady ustalania terminu składania ofert.
- obligatoryjna treść SIWZ,
- postępowanie w przypadku złożenia żądania wyjaśnienia treści SIWZ,
- dopuszczalność wnoszenia zmian oraz konsekwencje zmian wprowadzanych do treści SIWZ.
II. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych:
- cel i korzyści ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych,
- aspekty społeczne a klauzule społeczne – charakterystyka, różnice,
- klauzule społeczne a zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji,
- aspekty społeczne jako warunek udziału w postępowaniu,
- aspekty społeczne jako opis przedmiotu zamówienia,
- aspekty społeczne w kryteriach oceny ofert,
- aspekty społeczne w zamówieniach wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Pzp.
III. Dodatek ekstra – czyli co jeszcze musimy wiedzieć o przygotowaniu zamówienia
publicznego:
1. Dialog techniczny – skuteczne wsparcie w procesie przygotowania postępowania.
2. Szacowanie wartości i opis przedmiotu zamówienia w zamówieniach poniżej 30 tys. €.
3. Wyłączenie części zamówienia w trybie art. 6a ustawy:
- różnice w postępowaniu w trybie art. 6a a „tradycyjny” podział zamówienia na części,
- jak wyodrębnić część zamówienia,
- kiedy możliwe będzie zastosowania wyłączenia w trybie art. 6a,
- w jakich zamówieniach zastosowanie wyłączenia będzie najskuteczniejsze.

4. Przygotowanie postępowania w świetle orzecznictwa i wyników kontroli - punkty krytyczne w
zamówieniach publicznych.

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 98
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.