Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem to przyjemna część pracy, ale również bardzo wymagająca i czasochłonna. Odpowiednia wiedza i umiejętności z zakresu w jakim się specjalizujemy, może nie iść w parze z naszymi kompetencjami trenerskimi. Wówczas trudno jest nam zainteresować i zwrócić uwagę uczestników szkolenia, a co za tym idzie w umiejętny sposób podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem. O ile pracownicy działu HR, mają ułatwione zadanie dzięki kierunkowemu wykształceniu i znajomości metodologii pracy, to pracownicy innych komórek firmy, mogą czuć się zagubieni i nieprzygotowani do pełnienia roli nauczyciela, mentora czy trenera. W tym przypadku pomoc działu HR wydaje się nieodzowna, a szkolenie train the trainers pomoże im rozwinąć i uzupełnić przydatne umiejętności.
Dzięki wsparciu wewnętrznych trenerów, w firmach można budować kulturę nieustannego uczenia się i dzielenia się wiedzą. Co może przyśpieszyć proces adaptacji nowych pracowników, pomaga w rozwoju pracowników z dłuższym stażem, czy buduje przewagę konkurencyjną, dzięki temu tworzymy atrakcyjne miejsce pracy.
Na naszych warsztatach poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: metod uczenia się dorosłych, rodzajów i form prowadzenia szkoleń, przygotowania szkolenia pod kątem organizacyjnym i merytorycznym, komunikacji z uczestnikami, znajomości technik uczenia się, metod prowadzenia szkoleń, kierowania procesem grupowym, oceny efektywności szkoleń, narzędzi ewaluacyjnych, prezentowania wiedzy i umiejętności, doboru ćwiczeń i testów, reagowania na trudne sytuacje w grupie, sposobów podsumowania i zakończenia szkolenia czy wykorzystywania narzędzi komunikacyjnych i metod wywierania wpływu.