Zmiany na rynku pracy spowodowały, że firmy zdecydowały się na aktualizację dotychczasowego sposobu komunikacji z przyszłym pracownikiem i przejście z biernego sposobu ich pozyskiwania na aktywny. Budując swój wizerunek, pracodawcy mają na celu zachęcenie określonej grupy docelowej pracowników do udziału w procesie rekrutacyjnym i wyboru ich organizacji jako atrakcyjnego miejsca pracy. Oczywiście dochodzą do tego również działania wewnętrzne, ukierunkowane na utrzymanie i wspieranie obecnych pracowników. Aby tego dokonać, wykorzystuje się narzędzia EVP (Employee Value Proposition), czyli komunikowanie korzyści z zatrudnienia.
Do promocji firmy możemy wykorzystać targi, konferencje, reklamę na uczelniach czy w szkołach zawodowych, social media. Jednak Employer Branding to nie tylko działania skierowane na zewnętrz organizacji, ale również zaadresowane do własnych pracowników. Dbanie o wewnętrzną komunikację i spojność przekazu pomaga w przekazywaniu dobrej opinii o naszej firmie m.in. na temat: atmosfery pracy, ciekawych szkoleniach, wyjazdach zagranicznych, benefitach pracowniczych. Oczywiście wspomniane formy nie wyczerpują możliwości, a dział HR ogranicza tylko wyobraźnia oraz budżet.
Należy pamiętać, że w przypadku wewnętrznego i zewnętrznego Employer Brandingu ważna jest zgodność przekazu ze stanem rzeczywistym. Nowi pracownicy szybko zauważą „niezgodność produktu /usługi z opisem”, co może doprowadzić do odwrotnych efektów, niż te zakładane początkowo.
Na naszym szkoleniu poszerzymy wiedzę oraz wzbogacimy umiejętności uczestników m.in. w zakresie: kształtowania wizerunku pracodawcy, internetowych narzędzi komunikacji, analizy rynku pod kątem obecnych trendów, korzystania z EVP, sposobów wykorzystania kanałów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, praktycznego zastosowania Employer Brandingu, kontrolowania wizerunku firmy, reagowania na niepożądane opinie czy tworzenia mierników efektywności kampanii Employer Brandingowych.