W marketingu internetowym używa się pojęcia słowa kluczowe (albo zamiennie "keywords" lub "frazy kluczowe") gdy mowa o słowach, zwrotach, które są wpisywane w wyszukiwarce internetowej przez internautów szukających związanych z nimi informacji.
Przykładowo jeśli internauta chciałby się dowiedzieć co to jest "wirtualna centrala" to będzie się posiłkował m.in. takimi słowami kluczowymi jak: "wirtualna centrala", "co to jest wirtualna centrala", "wirtualna centrala dla firm", "wirtualna centrala telefoniczna"czy "jak działa wirtualna centralka". Jak widać frazy kluczowe mogą być krótkie, jak również rozbudowane (nazywa się je "long-tail keywords").
Istnieją narzędzia dzięki, którym można sprawdzić jakie frazy kluczowe są wyszukiwane przez internautów. Do najpopularniejszych tego typu propozycji należą m.in. planer słów kluczowych (narzędzie od google), Semstorm oraz Answerthepublic.
Zapytaj eksperta o szczegóły »