Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Media Connect Jolanta Szymańska i Michał Korpusik s.c.Media Connect Jolanta Szymańska...
full service PR - PR korporacyjny - PR produktu - szkolenia w ...
Logo firmy: IC Media Piotr BartkiewiczIC Media Piotr Bartkiewicz
Druk soczewkowy - lenticularny; z wykorzystaniem efektów animacja...
Logo firmy: Altmedia Grzegorz PłachetkoAltmedia Grzegorz Płachetko
- bilownice reklamowe; - teczki ofertowe + wizytówki gratis; - ...
Pytanie do ekspertów:

Czy gadżety reklamowe są dobrym sposobem na budowanie świadomość marki?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Branding (budowanie świadomości marki) to trudny i długotrwały proces. Większe firmy wolą zwykle stawiać na reklamę prasową, zewnętrzną, najbogatsze na telewizyjną i radiową. Jednak nawet najmniejsza firma ma szansę niewielkim kosztem prowadzić skuteczne działania brandingowe i coraz więcej firm z sektora MSP decyduje się na budowanie świadomości marki.
Doskonałym rozwiązaniem są tu właśnie gadżety reklamowe - drobne upominki dla obecnych klientów przekazywane w formie podziękowania za korzystanie z usług firmy, dla potencjalnych jako sposób na zapoznanie z firmą.

Gadżety reklamowe mają sporo zalet, najistotniejsze wydają się być dwie ich cechy: niski koszt i długi czas trwania przekazu. Porównując koszt przygotowania/publikacji np reklamy prasowej i np 200 długopisów z logo i adresem www firmy nie ma wątpliwości, że koszt reklamy prasowej będzie nieporównywalnie wyższy. Można oczywiście argumentować, że nakład gazety jest także wielokrotnie wyższy niż 200 czytelników - oczywiście zgoda, ale... jest jeden mały problem:) Przeciętny czytelnik jest w stanie skupić się na reklamie prasowej maksymalnie trzy sekundy. I z reguły nigdy więcej do niej nie powróci. Natomiast długopis (to oczywiście przykład, bo może to być kubek, pendrive, smycz reklamowa, itd) może służyć obdarowanemu w życiu codziennym. W ten sposób nie dość, że styka się on z logo firmy bardzo często, z reguły ta konkretna firma będzie jego pierwszym skojarzeniem jeśli będzie potrzebował usług z danej branży. Nie do przecenienia jest także potencjalne oddziaływanie takiego gadżetu na osoby postronne obdarowanego (znajomi, rodzina, współpracownicy). W ten sposób wspomniane na początku 200 długopisów może okazać się niezwykle skutecznym narzędziem.
Ważne jest natomiast, aby gadżet był umiejętnie dobrany dla danego targetu (wielki sens ma rozdawanie torebek do sprzątania po swoim psie w sklepie zoologicznym, gdy klient kupuje karmę dla psa, ale ten sam pomysł zastosowany np w gabinecie stomatologicznym...).
Podsumowując - gadżety to wielka szansa w budowaniu świadomości marki, szczególnie warta do rozważania jeśli nie dysponuje się gigantycznym budżetem. Warto tylko dobrze przemyśleć kto ma być odbiorcą i zaproponować produkt dobrej jakości.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.30
Oceń odpowiedź:
0/0