Zadane pytanie:

Jak pozbyć się filtra ręcznego w wyszukiwarce Google?

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Paweł Mansfeld
Tak samo jak w przypadku filtra algorytmicznego należy po pierwsze usunąć przyczynę tego filtra. Są to najczęściej nienaturalne linki, nienaturalna treść i błędna optymalizacja strony. Po drugie należy publikować na stronie wysokiej jakości treść. Po trzecie należy zgłosić fakt naprawienia strony przez specjalną stronę Google.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2017.09.17
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: Artur Wojczal Widoczni
W przeciwieństwie do kar nakładanych na stronę w wyniku aktualizacji algorytmu Google, o karze nałożonej ręcznie jesteśmy powiadamiani. Przyczyną jest najczęściej nienaturalny profil linków przychodzących, pozyskanych w sposób niezgodny z zasadami Google.

Pozbycie się filtra jest możliwe, jednak warto wiedzieć, że kolejny incydent tego typu, może wyeliminować stronę internetową z Google definitywnie, bez możliwości odwołania się. Tym bardziej ważna jest zmiana strategii pozycjonowania na taką, która zapewnia bezpieczeństwo i nie narusza regulaminu. Po pierwsze należy więc zweryfikować prowadzone działania i wstrzymać pozyskiwanie linków w nieuczciwy sposób.

Aby pozbyć się filtr, konieczny jest dostęp do Search Console – narzędzia Google, które jest niezbędne przy pracy każdego webmastera czy pozycjonera. Jeśli obsługuje Cię zewnętrzna firma, to ona powinna była wcześniej założyć konto na Search Console. W tym narzędziu dostępna jest lista linków do Twojej strony. Należy ją pobrać, a następnie rozpocząć pracę nad eliminacją tych, które mogły zaszkodzić. To żmudna i czasochłonna praca, dlatego warto zlecić ją do agencji. Do tego zadania trzeba podejść z cierpliwością – pozbycie się wszystkich linków, nawet tych dobrych, byłoby niekorzystne. Gdy lista linków zostanie skompletowana, wystarczy odwiedzić strony, z których pochodzą i poprosić o usunięcie. W zależności od charakteru strony – można robić to samemu – logując się i rezygnując z linka lub pisząc prośbę do administratora strony, na której znajduje się link. Na tym etapie liczy się wytrwałość i bezwzględne egzekwowanie od administratorów usunięcia linka. Ostatnim już krokiem będzie złożenie Disavow – czyli zrzeczenia się linków bezpośrednio w Google. Nie w każdej sytuacji zrzeczenie się jest bezpieczne. Tutaj zawsze warto skonsultować się z ekspertem, ponieważ dokonania disavow niekiedy może niekorzystnie wpłynąć na pozycję strony. Niektórzy wręcz twierdzą, że jest dowodem na to, że przyznajemy się do nieuczciwych praktyk pozycjonerskich. Jak zwykle więc, najlepszym wyjściem jest zlecić pozbycie się filtra doświadczonej agencji.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2016.04.21
Oceń odpowiedź:
0/0
W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz samodzielnie zarządzać cookies i dokonać zmiany ustawień w swojej przeglądarce.
Więcej informacji znajdziesz na stronie cookies.