Regulacje przewidziane w Pakiecie Mobilności UE I, wymagają zastosowania nowych tachografów, tzw. drugiej generacji. DTCO 4.1 w pełni spełnia wszystkie wymogi prawne określone w Pakiecie, zachowując przy tym znajomy koncept obsługi, dzięki czemu kierowcy praktycznie nie muszą przyzwyczajać się i uczyć niczego nowego.
To inteligentne urządzenie, między innymi eliminuje obowiązek zatrzymywania się przy przekraczaniu granic, ponieważ każdorazowo DTCO 4.1 rejestruje przekroczenie granicy samodzielnie.
Najpóźniej do 21 sierpnia 2023 roku, na wyposażeniu wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdów o masie powyżej 3,5 tony, musi znaleźć się tachograf nowej generacji. Do lipca 2026 r. wszystkie pojazdy użytkowe o masie powyżej 2,5 t, które wykonują międzynarodowe przewozy, muszą być również wyposażone w te urządzenia.