Quality-9000
- Wdrażanie ISO/TS 16949 [motoryzacja], ISO 9001, ISO 14001, dopr...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Twój Fryzjer Anna Chmura
Fryzjerstwo damskie Fryzjerstwo męskie Przedłużanie i zagęszc...
Zespół muzyczny Niva Arkadiusz ...
1) Oprawa muzyczna wesel 2) Obsługa muzyczna imprez firmowych 3...
Pytanie do ekspertów:

Jak napisać wniosek o zniesienie współwłasności?

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: Centrum Kancelarii Prawnych
Taki wniosek składamy do Sądu właściwego, ze względu na miejsce znajdowania się nieruchomości.
Zaopatrujemy go w miejsce i datę złożenia
Podajemy dane osobowo - adresowe swoje i współwłaścicieli jeśli jest ich więcej
Określamy wartość nieruchomości, a ściślej wartość naszej części własności. Pismo jest wnioskiem - więc je tak tytułujemy.
Wnosimy o zniesienie współwłasności nieruchomości podając jej wartość podpierając się ekspertyzą rzeczoznawcy, który ponadto określa czy jest możliwość podziału tej nieruchomości i jej sposób. Taką ekspertyzę dołączamy jako załącznik do Naszego wniosku. Pamiętajmy, że wypis z księgi wieczystej danej nieruchomości jest tutaj integralna sprawą, wiec taki wypis musi być również dołączony do Naszego wniosku. W tym samym wniosku prosimy Sąd aby zobowiązał współwłaściciela (współwłaścicieli) do wydania Nam Naszej części nieruchomości. W uzasadnieniu wniosku piszemy również jakie są przyczyny chęci podziału nieruchomości. Ta okoliczność musi być fizycznie możliwa (o tym w swej ekspertyzie musi poinformować rzeczoznawca - biegły).

Wszystkie dokumenty muszą być oryginalne i własnoręcznie podpisane
Wniosek - przez wnioskodawcę
Ekspertyza - przez biegłego rzeczoznawcę

Pismo takie kierujemy do Wydział Cywilnego Sadu właściwego ze względu na miejsce znajdowania się nieruchomości.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2022.05.18
Oceń odpowiedź:
0/0