Logo firmy: Firma Produkcyjno-Handlowa Franke WojciechFirma Produkcyjno-Handlowa Fran...
Oferujemy Państwu wysokiej jakości kompleksową obsługę w zakresie...
Logo firmy: Imanex Maciej NierzewskiImanex Maciej Nierzewski
1. Produkcja opakowań z tworzyw sztucznych, z folii twardych ( m....
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: P. P.H. Parkiet Kaźmierczak Maria Agnieszka KaźmierczakP. P.H. Parkiet Kaźmierczak Mar...
Parkiet dębowy i jesionowy Deski podłogowe dębowe i jesionowe P...
Pytanie do ekspertów:

Jakie są rodzaje etykiet?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Odpowiedź firmy: EtiStick Adam Rynkowski
Etykiety samoprzylepne możemy podzielić ze względu na materiał, z którego są wykonane, rodzaj nadruku czy przeznaczenie.

Ze względu na materiały, z których są wykonane dzielimy na:
- papierowe;
- foliowe zwykłe (standardowe folie, białe, kolorowe, transparentne);
- foliowe techniczne; są to folie o wysokich odpornościach na działania z zewnątrz, warunki atmosferyczne, odporności temperaturowe, bądź o specjalnych właściwościach - plomby gwarancyjne; najczęściej stosowane jako tabliczki znamionowe urządzeń i maszyn lub jako zabezpieczenia gwarancyjne.

Ze względu na rodzaj nadruku dzielimy na:
- termotransferowe - przeznaczone do druku w specjalistycznych drukarkach za pomocą taśmy/kalki termotransferowej;
- termiczne - j.w., z tą różnicą, że nadruk jest nanoszony bez pośrednictwa taśmy, posiadają specjalną powierzchnię czułą na temperaturę;
- w arkuszach A4 do drukarek laserowych i(lub) atramentowych
- pozostałe, przeznaczone do różnych nadruków fleksograficznych, solwentowych itp.

Ze względu na przeznaczenie etykiety dzielimy na:
- informacyjne - oznaczenia produktów;
- zabezpieczające - plomby gwarancyjne;
- reklamowe - naklejki różnego rodzaju.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.23
Oceń odpowiedź:
2/0
Etykiety możemy podzielić na rodzaje ze względu na technologię wydruku:
1. termiczne - przykładem jest typowy paragon, który otrzymujemy w sklepie, jako wydruk z kasy fiskalnej, lub metki z ceną na produktach. Papier zaczernia się pod wpływem gorąca głowicy drukującej i jest to papier termiczny (termoczuły). Są to najczęściej tanie etykiety papierowe ciągłe - w formie paragonu, lub samoprzylepne z wyciętymi kształtami etykiet.
2. termotransferowe - najlepszym przykładem są tabliczki znamionowe na wszelkich urządzeniach elektrycznych/elektronicznych. Wydruk powstaje poprzez wgrzanie kalki termotransferowej w powierzchnię etykiety pod wpływem gorąca z głowicy drukującej. Tego typu wydruk charakteryzuje się ostrymi krawędziami wydruku (idealne do kodów kreskowych) oraz dużą odpornością na ścieranie, wodę, rozpuszczalniki itd.

Etykiety możemy podzielić na gotowe (kolorowe, wydrukowane w drukarni), wstępnie zadrukowane (np z kolorowym logo i miejscem do zadruku) i puste do zadruku w drukarkach termicznych/termotransferowych.

Ze względu na rodzaj prezentacji, możemy podzielić na: etykiety samoprzylepne, przywieszki/zawieszki, koszulki termokurczliwe do zadruku. Wszystkie powyższe typy można używać w drukarkach termotransferowych i używa się do nich potocznej nazwy etykiety.

Ze względu na kształt, etykiety dzielimy na ciągłe (w postaci paska, do samodzielnego cięcia, lub automatycznie ucinanego przez nóż drukarki) i wykrawane (najczęściej etykiety znajdują się na ciągłym podkładzie i są wycięte w prostokąty). Dostępne są praktycznie dowolne kształty etykiet wykrawanych np. prostokąty, kwadraty z wyciętym kółkiem pod przycisk do oznaczeń paneli, kółka, flagi typu "L", lub "T" do oznaczeń kabli itd.

Ze względu na zastosowanie, etykiety dzielimy na:
1. ogólnego stosowania - najczęściej papierowe etykiety samoprzylepne drukowane termicznie, lub termotransferowo
2. tabliczki znamionowe - etykiety foliowe opisujące maszyny, które dawniej grawerowano na płytkach metalowych
3. oznaczenia przycisków i paneli - odpowiednie kształty z wyciętymi kółkami pod przycisk, lub kontrolkę na panelu sterującym maszyny
4. plomby gwarancyjne - po zerwaniu zostawiają trwały ślad szachownicy, lub kruszą się przy próbie zerwania
5. opisy kabli i przewodów - najczęściej etykiety winylowe do przyklejania na kabel dookoła
6. etykiety motoryzacyjne - odporne na diesel, płyn hamulcowy z mocnym klejem - umożliwiają śledzenie partii produkcyjnej przez 10 i więcej lat i znaczy się nimi podzespoły samochodowe takie jak amortyzatory, lampy itd.
7. etykiety dla elektroniki - odporne na wysokie temperatury do 350 st. C., które muszą wytrzymać w procesie lutowania płytek PCB w piecu przepływowym
8. etykiety laboratoryjne - muszą wytrzymać ekstremalne warunki pracy w niskiej temperaturze, gdzie przechowywane są próbki w ciekłym azocie
9. wiele innych specjalistycznych produktów, takich jak oznaczniki bezhalogenowe, samogasnące, temperaturowe itd.

Wreszcie kolejny podział etykiet dotyczy materiału, z którego zostały wykonane:
1. papierowe termiczne
2. papierowe termotransferowe
3. foliowe - tu jest dostępnych mnóstwo materiałów np. poliester, metalizowany poliester, polietylen, polipropylen, winyl, nylon, PCV, tedlar, kapton, poliolefin, poliamid itd.

Ze względu na metodę drukowania, etykiety dzielimy na:
1. do kas fiskalnych
2. do drukarek termotransferowych
3. do drukarek laserowych
4. do drukarek igłowych

Więcej informacji na temat rodzajów etykiet udzielą doświadczeni specjaliści firmy.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.29
Oceń odpowiedź:
1/0
Zacznijmy od tego że temat etykiet i naklejek (stikerów) został wraz z postępem mocno uśredniony.
Jakiś czas temu etykietami nazywało się wykrojone wg zadanego kształtu i wielkości ciągi naklejek wysztancowanych na roli z przeznaczeniem pod późniejszy zadruk i aplikację na wyroby. Nadruki wykonywało się metodą fleksograficzną lub cyfrową z częstym uszlachetnieniem złoceniem l lakierowaniem UV.
Od jakiegoś czasu na markowych kosmetykach, lekach i innych wyrobach dodawany jest indywidualny hologram mający podnieść dodatkowo prestiż wyrobu i jego niepowtarzalność.
Etykiety zdobią, kreują wizerunek marki i służą jako jedno z narzędzi polityki reklamowej zwłaszcza farmaceutycznych, kosmetologicznych i spożywczych firm.
Służą wizualizacji i podkreśleniu walorów wyrobu, jak i są gadżetami w programach lojalnościowych do czego np. świetnie służą etykiety typu boklette czy kuponowe...
O etykietach jako o tym "czymś" co w połączeniu z najbardziej niejednokrotnie wyszukanym opakowaniem nie tylko "zapina" temat ale w estetycznej formie udziela niezbędnych informacji potencjalnemu nabywcy. Niestety z roku na rok czcionki są coraz mniejsze i reklama zahaczać zaczyna o okulistykę :)
Tak czy owak o etykietach można debatować całe wieczory. Zwłaszcza przy butelce wyśmienitego koniaku, którego wypicie będzie wymagało równie wyśmienitej etykiety... :)

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.23
Oceń odpowiedź:
0/0