Szkolenie Praca z trudnym klientem dla Firm-Zamknięte Szkolenia Miękkie - 2 dni
Podczas zajęć uczestnicy zdobędą informację jak rozpoznawać różne typy klientów, jak sobie z nimi radzić, jak się komunikować z klientem "trudnym", aby nie wzmacniać niechcianych zachowań interesanta. W czasie trwania warsztatów uczestnicy posiądą wiedzę z zakresu efektywnej komunikacji, aktywnego słuchania, stawiania granic. Skupimy się także na mocnych stronach i zasobach uczestników oraz na prawidłowym sposobie przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z klientem.
Szkolenie Praca z trudnym klientem dla Firm-Zamknięte przeprowadzane jest w formie warsztatów praktycznych w małych grupach w celu zwiększenia efektywności szkolenia. Przy szkoleniach zamkniętych w miarę możliwości staramy się być elastyczni i dopasować się do potrzeb klienta.
Na Państwa życzenie możliwe jest zorganizowanie przez nas sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia szkolenia. Cena szkolenia waha się wtedy od 530 zł netto do 640 zł netto.
Przy zgłoszeniu na szkolenie więcej niż 5 osób przygotowujemy wyceny indywidualne. Na Państwa życzenie przygotowujemy również wyceny indywidualne przy zgłoszeniu na szkolenie mniej niż 5 osób.
Na szkoleniu Praca z trudnym klientem zapewniamy:
- materiały szkoleniowe: długopis, notatnik,
- książkę związaną z tematyką szkolenia,
- certyfikat ukończenia szkolenia firmy PeZet Piotr Zontek Projekty - Szkolenia dla wszystkich osób biorących udział w szkoleniu.
Szkolenie Praca z trudnym klientem dla Firm-Zamknięte trwa 2 dni szkoleniowe w wymiarze 16 godzin lekcyjnych po 8 godzin lekcyjnych w każdym dniu. Istnieje możliwość dopasowania wymiaru godzin do potrzeb Uczestników szkolenia.
Termin szkolenia zostaje ustalony indywidualnie w miarę możliwości i dostępności trenera.
Metody stosowane podczas szkolenia:
- wykład interaktywny
- praca indywidualna
- praca zespołowa
- studium przypadku
- scenki
- ćwiczenia (indywidualna i grupowe)
- odgrywanie ról
- testy
Cel szkolenia stacjonarnego:
- budowanie własnego pozytywnego pierwszego wrażenia
- znaczenie komunikacji niewerbalnej
- czynniki utrudniające komunikację
- efekt pierwszego wrażenie
- zasady aktywnego słuchania
- własne zasoby w pracy z klientem
- poznanie różnych typów klientów i ich charakterystyka
- poznanie sposobów radzenia sobie z różnymi typami klientów
- poznanie zasad prawidłowej komunikacji
- formułowanie pytań
- rodzaje zachowań w pracy z klientem
- asertywność w pracy z klientem
- rozmowa telefoniczna - zasady prawidłowego przeprowadzenia
- poznanie podstawowych sposobów radzenia sobie ze stresem
Dofinansowanie szkoleń z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Firma PeZet Piotr Zontek Projekty - Szkolenia oferuje pomoc pracodawcom przy uzyskaniu dofinansowania ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego. W ramach pomocy oferujemy:
- pomoc przy kompletowaniu dokumentów wymaganych przez powiatowy urząd pracy
- pomoc przy wypełnianiu wniosku
Posiadamy wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym: 2.24/00324/2016
Program szkolenia
1. Trudny klient - kto to taki?
- trudny klient - skąd się bierze, czy istnieje?
- podstawowy błąd atrybucji w pracy z klientem
- specyfika pracy i usług świadczonych w Urzędach Pracy
- postrzeganie Urzędów Pracy przez pryzmat jakości obsługi klienta
- budowanie własnego profesjonalnego wizerunku
3. Komunikacja z klientem
- sposoby komunikowania się z klientem
- komunikacja werbalna, niewerbalna w obsłudze klienta
- czynniki utrudniające pracę z klientem:
- nastawienie i uprzedzenia w pracy z klientem
- efekt pierwszeństwa, efekt świeżości w pracy z klientem
- efekt pierwszego wrażenia w pracy z klientem
- zasady aktywnego słuchania
- zasady rozwiązywania sytuacji konfliktowych
4. Różne typy klientów - cechy charakterystyczne, sposoby radzenia sobie z nimi
- diagnozowanie typów trudnych klientów: choleryk, melancholik, sangwinik, flegmatyk
- sposoby radzenia sobie z klientem agresywnym.
- praca z klientem, gdy:
* jego pretensje są nieuzasadnione
* gdy klient żąda rzeczy niemożliwych do zrealizowania
* asertywność w pracy z trudnym klientem
5. Ja w pracy w klientem
- moje zasoby w pracy z trudnym klientem
- panowanie nad emocjami w pracy z klientem
- dostosowywanie "języka" do sposoby komunikowania się klienta
- rozpoznanie potrzeb klienta
- reakcję na zasłużoną krytykę
- parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, odzwierciedlanie w pracy z klientem
- sposoby radzenia sobie z klientami manipulującymi
- zachowania asertywne, agresywne i uległe
- znaczenie komunikatu Ja w pracy z klientem
- największe błędy popełniane w pracy z klientem
6. Rozmowa telefoniczna z klientem
- jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z klientem
- wpływ czynników zagłuszających na rozmowę telefoniczną z klientem
- etapy rozmowy telefonicznej
- najczęstsze błędy popełniane w rozmowie telefonicznej z klientem
7. Sposoby radzenia sobie ze stresem
8. Podsumowywanie
Szkolenie Praca z trudnym klientem dla Firm-Zamknięte Szkolenia Miękkie organizujemy w lokalizacjach wskazanych przez klienta oraz w takich lokalizacjach jak Kraków, Warszawa, Katowice, Kielce, Rzeszów, Lublin, Wrocław, Bydgoszcz, Zielona Góra, Łódź, Opole, Białystok, Gdańsk, Olsztyn, Szczecin, Poznań.