Czego się wystrzegać podczas pozycjonowania strony?
To pytanie pada bardzo często w czasie rozmów z klientami, którzy nie mają najlepszych doświadczeń z pozycjonowaniem prowadzonym własnymi siłami. Najlepszą odpowiedzią na tak postawione zagadnienie jest:
Wystrzegaj się wszystkiego, co nie wiesz jak działa.
Dobre agencje interaktywne, takie jak Kumizu.pl, nieustannie przeprowadzają testy, na swoich domenach, aby dowiedzieć się, co należy robić, aby pozycjonowanie miało skutek, a czego robić nie należy, gdyż przyniesie to kary od wyszukiwarki. To właśnie dzięki takim działaniom, zdobywają wiedzę, za którą płaci klient, który zdecydował się na zakupienie usługi pozycjonowania. Bez testów, nie powinno się w ogóle pozycjonować!
Jako laik, masz prawo nie wiedzieć, które informacje zawarte na Twojej witrynie (w treści lub jej strukturze) mają wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania - powinieneś więc, wystrzegać się samodzielnej ingerencji, gdyż możesz zmienić coś, co akurat pozytywnie wpływa na wynik Twojej strony!
Jeżeli nie wiesz skąd zdobywać wartościowe linki, to powinieneś unikać kupowania wszelkiego rodzaju automatycznych dodawarek, które w swoich standardowych bazach posiadają jedynie nieefektywne miejsca, jakie raczej należy omijać, a nie zamieszczać na nich odnośniki do swojej witryny. Bez umiejętności zdobywania innych miejsc - wyrzucasz pieniądze w błoto, a efekty pozytywne na pewno nie będą. To bardzo częsty błąd początkujących.
Powinieneś również wystrzegać się kupowania usług, które zwiększają liczbę odnośników do Twojej strony - niestety nie mając odpowiedniej wiedzy, nie wiesz, czy pozyskane linki są dla Twojej witryny dobre, czy też wręcz przeciwnie.
Należy również pamiętać, iż każda strona ma różne cele biznesowe. Zupełnie inaczej pozycjonuje się serwisy korporacyjne, inaczej firmy o zasięgu lokalnym, a zupełnie inaczej strony sprzedażowe, które po spełnieniu swojego zadania przestają nas interesować. To bardzo ważne, aby wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które dzięki pracy pozycjonera, zaczną przynosić Twojej firmie zyski. Sam, możesz skupić swoje działania oraz środki, na słowach, które absolutnie nie przyniosą Ci profitów.
Generalnie, należy wystrzegać się robienia rzeczy, które nie są naszą specjalizacją. Jeżeli boli nas ząb, to nie próbujemy się leczyć samemu, ale zlecamy to zadanie specjaliście. Również z pozycjonowaniem strony firmowej, należy postąpić tak samo. Jeżeli chcesz, aby reklama w internecie, jaką jest niewątpliwie pozycjonowanie, przyniosła Twojej firmie profity, zleć pozycjonowanie specjalistom. Porządna agencja w formie comiesięcznych raportów przedstawi Ci efekty swoich działań, w taki sposób, abyś w pełni rozumiał co się dzieje z Twoją stroną.
Wystrzegaj się również firm, które nie chcą przedstawić Ci strategii działania, jaką zamierzają przyjąć do Twojej witryny. Naprawdę da się to przekazać, w taki sposób, aby każdy miał świadomość, co zamierzamy robić z jego stroną w trakcie pozycjonowania. Możesz w ten sposób uniknąć późniejszego rozczarowania. Nie traktuj każdego pozycjonera jako potencjalnego oszusta, naprawdę wiele firm wie co robi i uczciwie pracuje na swój i Twój dochód.
Wystrzegaj się również nieuważnego czytania umów, ale to dotyczy każdej branży.
To chyba wszystko od nas i pamiętaj, to co zapisaliśmy na początku: Wystrzegaj się wszystkiego, co nie wiesz jak działa.
Zapytaj eksperta o szczegóły »