Retencja pracowników jest istotnym procesem wpływającym na utrzymanie płynności pracy i finansów przedsiębiorstwa. Każda firma odznacza się inną specyfiką i kulturą organizacyjną i może dzięki temu wy...
Autoprezentacja to proces budowania i kontrolowania wrażenia jakie wywieramy na innych - to jak chcemy być odbierani/postrzegani. Aby uzyskać zamierzony efekt korzystamy z narzędzi komunikacji werbaln...
Zarządzanie projektem to z reguły złożone działanie. Aby efektywnie zarządzać projektem, musimy w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę szereg czynników i określić m.in. zakres projektu, cel, harmonogr...
Głównym celem MBO jest zwiększenie samodzielności pracowników, pobudzenie ich kreatywności, motywacji i ambicji przez to, że sam pracownik może wyznaczać cele. Ma się to przełożyć na jego zadowolenie,...
Efektywność zespołu zależy w dużej mierze od umiejętnej komunikacji poszczególnych osób. Precyzyjne formułowanie pomysłów, myśli, przyjmowanie informacji zwrotnych, słuchanie, docenianie – to ty...
Jednym z częstych problemów z jakimi spotykają się kierownicy produkcji to m.in. słaby poziom komunikacji, narastające konflikty, brak narzędzi do szybkiej oceny i motywacji, niewywiązywanie się praco...
Mentoring to jedna z najefektywniejszych form wsparcia pracowników w procesie ich rozwoju. Opiera się na relacji mistrz – uczeń, w której mentor pełni rolę osoby odpowiedzialnej za kształtowanie...
Czym jest zarządzanie talentami? Z jednej strony skupia się na selekcji i wyborze pracowników najbardziej wartościowych dla organizacji, z drugiej, jest to swoistego rodzaju opieka nad ich funkcjonowa...
W procesie decyzyjnym napotykamy na wiele trudności, z którymi musimy się zmierzyć. Odbywamy dziesiątki rozmów, uczestniczymy w wielu spotkaniach, borykamy się z brakiem wystarczającej ilości informac...
Dynamicznie rozwijające się firmy (szybko zwiększające przychody, zatrudniające pracowników) w pewnym momencie mogą spotkać się ze ścianą, która uniemożliwia ich dalszy rozrost. Jaka jest tego przyczy...