Jeśli jesteś właścicielem firmy, zapewne twoi handlowcy przekonują Cię, jak trudny jest rynek, jak wielka jest konkurencja i że nie ma szans na wykonywanie planów sprzedaży.
Jeżeli jesteś handlowcem, projektantem, doradcą finansowym, agentem ubezpieczeniowym czy mechanikiem wiesz, że płaci Ci klient i nikt jeszcze nie zarobił za dużo.
A w biznesie nie chodzi o poświecenie jak największej ilości czasu na pracę a o zarobienie największej ilości pieniędzy.
Skąd wziąć więcej (właściwych) chętnych do zapłacenia za nasze usługi czy produkty?
Jeśli opanujesz proces pozyskiwania rekomendacji, będziesz zarabiał więcej i potrzebował mniej czasu na osiągnięcie swoich celów.
Pozyskiwanie rekomendacji nie ma zbyt wiele wspólnego z proszeniem o polecenie nas czy socjotechnicznymi sztuczkami
Rekomendacje to najbardziej efektywna metody rozwoju każdego biznesu- chociaż wielu z nas kojarzy ją tylko z ubezpieczeniami- metoda oparta o odkrycia współczesnej psychologii.
Rekomendacje to nie tylko wykorzystanie narzędzi wpływu społecznego, ale przede wszystkim właściwa diagnoza swoich kompetencji, sposobu komunikacji i postawy i celowy proces wykorzystania ich do budowy bazy nowych klientów.
Cele szkolenia
• Diagnoza efektywności własnych strategii pozyskiwania nowych klientów
• Rozwój pro-aktywnej metody budowania bazy odbiorców w oparciu o rekomendacje
• Wdrożenie narzędzi komunikacyjnych i psychologicznych, pozwalających zwiększyć efektywność pozyskiwania rekomendacji
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy nauczą się jak zwiększyć bazę nowych klientów i skuteczniej realizować cele biznesowe, przez zaplanowanie i wykorzystanie procesu pozyskiwania rekomendacji.
Szkolenie dwudniowe, prowadzone metodami warsztatowymi.
Metody pracy na szkoleniu
• Praca indywidualna
• Praca w grupach
• praca w parach
• Mini wykład trenera
• scenki
• case study
Program szkolenia
1. Rekomendacja jako narzędzie zwiększające efektywność sprzedaży w każdej branży.
2. Psychologiczne podstawy rekomendowania innych
• torowanie wstępne i kontraktowanie
• Model Diltsa
• zasady wpływu społecznego
3. Model POZNAJ
• jak komunikować i uzasadniać pracę przez rekomendacje
• co dajesz swojemu klientowi i jakie to ma znaczenie w procesie pozyskiwania rekomendacji
• pomijane źródła poleceń w biznesie i jak z nich korzystać
• kim jest klient kwalifikowany- podstawowe zasady określania cech optymalnego klienta
• jak i dlaczego generować informacje o osobie, do której jesteś polecony
• domknięcie procesu- dlaczego koniec bywa początkiem.
4. Nieświadome czynniki wpływające na efektywność procesu pozyskiwania rekomendacji
• wpływ neuronów lustrzanych na postawę rozmówcy
• okno Johari- co widzi twój rozmówca co widzisz ty
• model „czworga uszu”- blokady komunikacji w procesie brania rekomendacji
5. Przydatne narzędzia w planowaniu procesu
• narzędzia lingwistyczne- czemu język wspiera -bądź nie- twoje starania
• proces planowania – podstawowe mierniki
• czynniki analizy w procesie-miary efektywności działania.
Szkolenie prowadzi:
Roman Cieśla
Wybitny trener zarządzania i technik sprzedaży. Od 8 lat prowadzi szkolenia warsztatowe związane z kompetencjami managerskimi (zarządzanie zespołem, rozwój umiejętności kierowniczych, rozwiązywanie konfliktów, rekrutacja i wdrożenie, psychologia zarządzania) oraz handlowe (techniki sprzedaży, sprzedaż perswazyjna, zarządzanie własną sprzedażą, referencje w sprzedaży).
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Profesjonalizm trenera
- Ciekawe materiały szkoleniowe
- Dyplomy ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
- Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników (niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Smaczne obiady i przerwy kawowe
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej
wymianie informacji, konsultacji i integracji