Młoda generacja pracowników różni się dość mocno od swoich starszych kolegów, czy szefów. Różnice pokoleniowe są na tyle widoczne, że mogą przekładać się na efektywność w pracy. Jak dostosować swoją komunikację, jak dostosować styl kierowania do Ygreka? Na te pytania odpowiemy na szkoleniu.
Dzięki szkoleniu uczestnicy będą:
• Znali style kierowania. Swoje mocne i słabe strony jako lidera.
• Wiedzieli na jakim etapie rozwoju grupy znajduje się ich własny zespół. Czego potrzebuje by sprawniej funkcjonować.
• Potrafili rozpoznać role grupowe w jakich odnajdują się ich pracownicy i wykorzystać je do właściwego przydzielania zadań
• Mieli większe poczucie siły i autorytetu. Odwagę w otwartym wyrażaniu własnych oczekiwań, podejmowania decyzji.
• Nabędą umiejętności odpowiedniego komunikowania się z pracownikami: wyznaczania standardów pracy, delegowania zadań oraz monitorowania pracowników, udzielania informacji zwrotnej.
Szkolenie adresowane jest do osób kierującymi zespołami pracowników, kierującymi projektami, chcących w pełni korzystać z potencjału drzemiącego w zespole.
Szkolenie prowadzone jest w formie aktywnych warsztatów, z udziałem wszystkich uczestników szkolenia poprzez zaangażowanie w:
• krótkie prezentacje wykładowe
• ćwiczenia w parach i grupach,
• praca indywidualna
• dyskusja kierowana
• ćwiczenia indywidualne
• analizy przypadków
• odgrywanie ról przez uczestników szkolenia
• dyskusje
• praca warsztatowa 80% i mini wykłady 20%
Program szkolenia
1. Różnice pokoleniowe
Pokolenia: X,Y, Z
Różnice w komunikacji pomiędzy: X,Y,Z
2. Pokolenie Y jako pracownicy
Oczekiwania pracownika Y: organizacyjne i w stosunku do szefa
Mocne i słabe cechy Igreka
Brak lojalności generacji Y – fakty czy mity?
Zespół Igreków
Ćwiczenie: Analiza przypadku.
3. Zarządzanie Ygrekiem
Czy szef będzie mógł zbudować autorytet u pracowników z pokolenia Y?
Hierarchia i kontrola? – czy to się sprawdzi u Igreków?
Zadania dla Igreka i rozdzielanie zadań w zespole
Czy ocena roczna jest dobrym narzędziem dla Igreka?
Jak oceniać realizację zadań?
Jak motywować Igreka?
Analiza przypadku – motywowanie Igreków
4. Kiedy Igrek awansuje?
Rozwój Igreków
Rola nieformalnych metod nauczania
formy uczenia się przez doświadczenie
formy uczenia się od innych
Zmiana stylu pracy w zespołach prowadzonych przez Igreków
5. Komunikacja z pokoleniem Y
Narzędzia komunikacji – co zmienić?
Jak rozmawiać z Igrekami?
Informacja zwrotna – jako codzienne narzędzie pracy
Modelowe struktury rozmów z pracownikami Y
Analizy przypadków
6. Nowa generacja ZETów nadchodzi…
Nowe pokolenie Z jako przyszli pracownicy
Czy wejście na rynek pracy pokolenia Z oznacza zmiany dla menedżerów i HR-owców?
Czego możemy spodziewać się po pokoleniu Z?
Szkolenie prowadzi:
Adrianna Zbińska
Trener i praktyk. Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. Wieloletni menedżer, kierujący spółką i wieloma projektami.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej
wymianie informacji, konsultacji i integracji