Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
• zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu współczesnych metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi
• zapoznanie się z definicją i budowaniem systemów ścieżek karier
• poznanie zasad budowania profili kompetencyjnych
• zdobycie umiejętności dobrego przygotowania systemu ocen okresowych – przygotowanie formularzy oceny i zdefiniowanie kryteriów oceny, profesjonalne przygotowanie się do rozmowy oceniającej, przygotowanie pracowników i przełożonych
• jak wykorzystać coaching, wewnętrzny PR do budowania motywacji pracowników
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
• pracę w zespołach
• gry symulacyjne / ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
• dyskusje na forum grupy
• testy / ankiety
• wykład z prezentacją multimedialną (20%)
PROGRAM SZKOLENIA
I. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
1. Rola i zadania działu HR w przedsiębiorstwie
2. Sposoby wzmacniania pozycji działu zasobów ludzkich – plan PR dla HR
3. Współczesne standardy zarządzania zasobami ludzkimi – dział ZZL partnerem biznesowym przedsiębiorstwa
4. Najważniejsze procesy HR
5. Organizacja ucząca się a konkurencyjność przedsiębiorstwa
II. ZARZĄDZANIE ROZWOJEM I MOTYWACJĄ PRACOWNIKÓW
1. Definiowane rozwoju i kariery
2. Kultura organizacyjna, polityka i wizerunek firmy jako kluczowe elementy przyciągania i zatrzymywania zasobów ludzkich w firmie
3. Definiowanie luk kompetencyjnych pracowników i dobór metod ich niwelowania w miarę możliwości przedsiębiorstwa
4. Modele kompetencyjne – budowa, zastosowanie w procesie rozwoju pracowników
5. Zarządzanie karierą – ścieżki karier
6. Sukcesje i rezerwa kadrowa
7. Coaching a rozwój pracowników – definicje, zasady stosowania
8. Rozwój pracownika – wsparcie i rola menedżera liniowego
III. OCENA OKRESOWA – SPOSÓB NA MOTYWACJĘ I ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
1. Rola i cele systemu Ocen Okresowych
2. Miejsce sytemu Ocen Okresowych w polityce personalnej przedsiębiorstwa
3. System Ocen Okresowych jako najbardziej efektywne narzędzie rozwoju i motywacji pracowników
4. Korzyści z systemu Ocen – dla pracownika, dla przełożonego, dla przedsiębiorstwa
5. Warunki właściwie zaplanowanej i przeprowadzonej oceny pracowniczej
6. Samoocena pracownika a efektywność rozmowy oceniającej
7. Rola kadry kierowniczej w sukcesie działania systemu Ocen
8. Style prowadzenia rozmów oceniających
9. Udzielanie informacji zwrotnej – czyli feedback podczas rozmowy Oceniającej i Rozwojowej
10. Trudne reakcje ze strony pracowników – 3 podstawowe przyczyny emocjonalnych reakcji pracowników
11. Co zrobić, aby system Ocen był jak najbardziej obiektywny
12. Oceny 360 stopni
Chętni uczestnicy mają możliwość przystąpić do t
IV. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
TEST WIEDZY:
estu wiedzy na zakończenie zajęć (test pisemny). Ocena z testu zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia. Uczestnicy, którzy nie zdecydują się przystąpić do testu, otrzymają certyfikat uczestnictwa w kursie.
Szkolenie prowadzi:
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej
wymianie informacji, konsultacji i integracji